Prawo ogólnogospodarcze
-
2016-03-08 Prawo ogólnogospodarcze
Stanowisko dotyczące projektu unijnego rozporządzenia w sprawie zapewnienia możliwości transgranicznego przenoszenia na rynku wewnętrznym usług online w zakresie treści
W związku z opublikowaniem przez Komisję Europejską projektu unijnego rozporządzenia w sprawie zapewnienia możliwości transgranicznego przenoszenia na rynku wewnętrznym usług online w zakresie treści [1] (dalej: Projekt), Konfederacja Lewiatan przedstawia uwagi do Projektu.
-
2016-02-15 Prawo ogólnogospodarcze
Projekt tzw. „małej nowelizacji
Rada Zamówień Publicznych Konfederacji Lewiatan z aprobatą przyjęła postulowany od dłuższego czasu projekt tzw. „małej nowelizacji" ustawy prawo zamówień publicznych.
-
2016-01-19 Prawo ogólnogospodarcze
Projekt dyrektywy w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych oraz do Projektu dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów zawieranych przez Internet lub w inny sposób na odległość
Uwagi Konfederacji Lewiatan w sprawie Projektu dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych oraz do Projektu dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów zawieranych przez Internet lub w inny sposób na odległość.
-
2016-01-12 Prawo ogólnogospodarcze
Stanowisko w sprawie poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o Policji oraz niektórych innych ustaw z dnia 23 grudnia 2015 r.
-
2015-12-28 Prawo ogólnogospodarcze
Uwagi do projektu ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych (do druku 149 Sprawozdanie Komisji Finansów Publicznych o poselskim projekcie ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych)
-
2015-12-02 Prawo ogólnogospodarcze
Stanowisko dotyczące ustawy o biegłych rewidentach
Uwagi Konfederacji Lewiatan do projektu założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz niektórych innych ustaw.
-
2015-11-18 Prawo ogólnogospodarcze
Wysokość opłaty za sporządzenie kopii oraz odpisu dokumentów
Uwagi Konfederacji Lewiatan do projektu z dnia 30 października 2015 r. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wysokości opłaty za sporządzenie kopii oraz odpisu dokumentów.
-
2015-11-04 Prawo ogólnogospodarcze
Opinia do projektu Ministerstwa Gospodarki Polskie Mosty Technologiczne POIR, Poddziałanie 3.3.1
Konfederacja Lewiatan popiera cele przedmiotowego projektu Ministerstwa Gospodarki. Samo przedsięwzięcie wpisuje się w oczekiwania krajowych przedsiębiorstw zainteresowanych szerszą internacjonalizacją działalności operacyjnej na rynkach zewnętrznych, w szczególności małych i średnich firm dopiero początkujących w takiej działalności.
-
2015-10-26 Prawo ogólnogospodarcze
Opinia do projektu rozporządzenia ws. dokumentów załączanych do zawiadomień o zamiarze nabycia lub osiągnięcia istotnego uczestnictwa albo nabycia dominacji w podmiocie podlegającym ochronie
Uwagi ogólne:
1. Rozporządzenie w sprawie dokumentów załączanych do zawiadomień o zamiarze nabycia lub osiągnięcia istotnego uczestnictwa albo nabycia dominacji w podmiocie podlegającym ochronie (Rozporządzenie) potwierdza wcześniejszą opinię Konfederacji Lewiatan, że celem takiej ustawy o kontroli niektórych inwestycji (dalej Ustawa), jak i Rozporządzenia jest blokowanie procesu fuzji i przejęć w obszarach działalności gospodarczej opisanych w art. 4 ust. 1 Ustawy, w tym w obszarach, które w absolutnej większości są w posiadaniu prywatnych właścicieli, np. telekomunikacja, a nie „ochrona porządku publicznego lub bezpieczeństwa publicznego, o których mowa w art. 52 ust.1 i art. 65 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej" (art. 2 Ustawy).
-
2015-10-05 Prawo ogólnogospodarcze
Opinia do ustawy o zmianie ustawy o rzemiośle (druk 1098)
Choć Konfederacja Lewiatan co do zasady pozytywnie ocenia zmiany, jakie w przedłożeniu poselskim (druk sejmowy 3775) wprowadził Sejm, pragniemy jednak zwrócić uwagę Panów i Pań Senatorów na wątpliwości, które powstaną w przypadku niedokonania przez Senat Rzeczypospolitej Polskiej zmiany w art. 7 ust. 7 pkt 2 uchwalonej ustawy (pkt 6 lit. b) ppkt 2 druku senackiego).