Innowacyjność Liderów New Europe 100- warsztaty kreatywne
2014-10-03
Jak przełożyć doświadczenie jednej z najbardziej innowacyjnych firm na świecie na efektywną realizację projektów społecznych i biznesowych aby stymulować własną innowacyjność oraz rozwój, dowiedzieli się podczas piątkowego panelu Liderzy Innowacji Europy Środkowej i Wschodniej, laureaci New Europe 100. W tym celu organizatorzy sami wykorzystali innowacyjne narzędzie - warsztaty CSI:Lab, które przeprowadzili moderatorzy "Creative Skills for Innovation" z Google, partnera panelu.
Dzięki wyjątkowemu narzędziu szkoleniowemu CSI:Lab uczestnicy mogli zainspirować się doświadczeniami firmy Google na takich polach jak kreacja, tworzenie idei, przejście przez fazy tworzenia i wprowadzania na rynek innowacyjnych pomysłów. CSI:Lab to proces wykorzystywany w Google mający na celu wspieranie kreatywnego myślenia czy rozwiązywania skomplikowanych problemów.
Pełne inspiracji wystąpienia miało uaktywnić w uczestnikach pokłady kreatywności. Pokazały też jako z pozoru proste ale za to kreatywne pomysły realnie wpływają na nasze codzienne życie. Uczestnicy dowiedzieli się także jak wspólnie rozwiązywać problemy, przeprowadzać efektywne burze mózgu oraz inspirować ludzi wokół siebie.
Powołując się na przykłady wybranych produktów Google, pokazano w jaki sposób powstaje innowacyjny pomysł zaczynając od burzy mózgu, poprzez pierwsze idee, prototypy, testy i finalny produkt który jest wcielany w życie.
- Nasza firma tworzy idee przyczyniające się rozwiązywania niektórych problemów, które po przekazaniu ludziom w postaci produktów mogą być przez nich udoskonalane - powiedział Michał Kramarz, Industry Head Perfomrance, Google
Jako jeden z istotnych etapów kreacji przedstawiono prototyp, będący zalążkiem przyszłego produktu. W przypadku projektów społecznych mogą mieć one charakter pilotaży.
- Jak duża jest rola prototypów i jako mało je często dzieli od ostatecznego kształtu i finalnej realizacji pokazują przykłady tzw. kick startów. Dzięki nim ludzie poprzez filmy w internecie mogą pokazać innym swoje prototypy i uzyskać na nie finansowanie - powiedział Rafał Kudriawcew, Industry Manager Google.
Zdaniem Izy Klat, Industry Manager Finance Google, istotne w całym procesie jest aby zwracać uwagę na człowieka, jego potrzeby i sposoby funkcjonowania. Znając te mechanizmy można znacznie zwiększać ich innowacyjność.
- Często zdarza się, że ludzie różnych działów firmy nie rozmawiają ze sobą, nie wymieniają się doświadczeniami, a przecież każdy z nich może mieć wspaniałe pomysły, które będą wartościowe dla firmy. Warto także zmieniać swoją perspektywę poprzez zmianę ludzi w swoim otoczeniu - dodała Iza Klat.
Po stworzeniu danego produktu czy projektu, bardzo wartościowa jest informacja zwrotna ze strony konsumentów, beneficjentów naszego pomysłu. Jest to także zarazem najlepsza forma testu produktu, idei.
Partnerem panelu był Google.
****
EUROPEJSKIE FORUM NOWYCH IDEI to międzynarodowy kongres środowisk biznesowych z udziałem wybitnych przedstawicieli świata polityki, kultury, nauki i mediów. Organizowane jest od 2011 r. przez Konfederację Lewiatan we współpracy z BUSINESSEUROPE, Miastem Sopot oraz polskimi i międzynarodowymi firmami i instytucjami. Celem Forum jest wypracowywanie pomysłów na silną Europę i konkurencyjną gospodarkę, otwartą na trendy cywilizacyjne i technologiczne. Tegoroczna edycja EFNI odbywa się w dniach 1-3.10.2014 r. w Sopocie, a jej hasłem przewodnim jest pytanie: „Europa bezpieczna i konkurencyjna - realistyczny cel czy nieosiągalne marzenie? Perspektywa biznesu."
Więcej informacji: www.efni.pl
Patronat honorowy Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski, Przewodniczący Rady Europejskiej Herman Van Rompuy, Parlament Europejski
Partnerzy instytucjonalni Instytut Lecha Wałęsy, Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Samorząd Województwa Pomorskiego
Partnerzy strategiczni PKN ORLEN S.A., PZU, Totalizator Sportowy, „Dziennik Gazeta Prawna", TVP SA,
Partner Gali Otwarcia Bank Pekao S.A.
Partnerzy główni ArcelorMittal Poland, Biznes.pl, „Bloomberg Businessweek Polska", Citi Handlowy, EKES Grupa Pracodawców, „Forbes", Fortum, Google, Grupa Adamed, Havas Worldwide, KPMG, „Newsweek", Onet, PKP Intercity, Samsung Electronics Polska, Wardyński i Wspólnicy
Partnerzy wspierający AMS, „Gazeta Giełdy Parkiet", MetLife, Microsoft, MSL Group, Orange Polska, Polpharma, Polski Związek Pracodawców Przemysłu Wydobywczego, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, „Puls Biznesu", Radio TOK FM, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, „Warsaw Business Journal Observer", Związek Pracodawców Technologii Cyfrowych Lewiatan
Główny partner merytoryczny THINKTANK
Partnerzy merytoryczni BIAC/OECD, Centrum Stosunków Międzynarodowych, demosEUROPA, ECFR, „LIBERTÉ!", POLITYKA INSIGHT, UN Global Compact
Partnerzy logistyczni Dell, Port Lotniczy Gdańsk im. L. Wałęsy, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych
Oficjalny przewoźnik PLL LOT SA
Producent wykonawczy IDFX
KONTAKT DLA MEDIÓW:
Zbigniew Maciąg, zmaciag@konfederacjalewiatan.info, tel.: 604 589 080
Magdalena Słodownik, mslodownik@konfederacjalewiatan.info, tel.: 660 426 009