Biblioteczka biznesmena 2009
2009-12-10
Co roku ukazuje się na rynku kilkaset książek dotyczących biznesu, gospodarki i zarządzania. Eksperci magazynu THINKTANK wybrali dziesięć, których nie można przeoczyć. Pomagają one zrozumieć, jak zmieniły się rynki po kryzysie i wskazuj jak skutecznie kierować firmą w nowych czasach.
Wśród dziesięciu najważniejszych książek roku znalazły się:
• Philip Kotler, John A. Caslione, Chaos, MT Biznes
• Jacek Żakowski, Zawał, Polityka
• Reinhard Sprenger, Zaufanie #1, MT Biznes
• Malcolm Gladwell, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak
• Hermann Simon, Marek Dietl, Tajemiczy Mistrzowie XXI wieku, Difin
• Mark J. Penn, E. Kinney Zalesne, Mikrotrendy, MT Biznes
• Roger Martin, Niepokorny umysł. Poznaj klucz do myślenia zintegrowanego, OnePress
• Martin Lindstrom, Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Znak
• Howard Gardner, Pięć umysłów przyszłości, Laurum
• Anthony Ulwick, Czego chcą klienci, Wolters Kluwer Polska
Eksperci THINKTANK wybrali też po siedem najlepszych pozycji w sześciu obszarach tematycznych: Szersza perspektywa (kontekst, w którym funkcjonuje rynek i firmy), Historie prawdziwe (autentyczne opowieści i liderach biznesu i firmach), Strategia rozwoju (strategia, konkurencyjność, innowacja), Kierowanie ludźmi (zarządzanie i przywództwo), Klient, marketing, sprzedaż (zagadnienia związane z marketingiem i rynkiem) oraz Zarządzanie sobą (rozwijanie własnych umiejętności).