Biblioteczka biznesmena 2009

Co roku ukazuje się na rynku kilkaset książek dotyczących biznesu, gospodarki i zarządzania. Eksperci magazynu THINKTANK wybrali dziesięć, których nie można przeoczyć. Pomagają one zrozumieć, jak zmieniły się rynki po kryzysie i wskazuj jak skutecznie kierować firmą w nowych czasach.

Lista najlepszych publikacji biznesowych została opracowana we współpracy z ekspertami i praktykami reprezentującymi różne dziedziny biznesu. Ranking najważniejszych książek roku liczy 10 pozycji, które zostały uznane za najbardziej inspirujące i mogą być najbardziej przydatne w zarządzaniu firmami i instytucjami. Zestawienie otwiera „Chaos” Philipa Kotlera, cenionego od lat autorytetu w zakresie strategii imarketingu, który radzi szefom firm, jak radzić sobie ze strategią w okresie ciągłych turbulencji. Drugie miejsce na liście zajmuje „Zawał” Jacka Żakowskiego, publicysty „Polityki”, który jest zapisem kilkunastu rozmów z najbardziej znaczącymi postaciami współczesnej myśli ekonomicznej i społecznej – książka ta pozwala lepiej zrozumieć anatomię kryzysu i to, jak zmienia się po nim świat. „Zaufanie #1” Reincharda Sprengera to z kolei książka o tym, jak budować w firmach to, co czego obecnie najbardziej w nich (poza gotówką) brakuje – zaufanie.

Wśród dziesięciu najważniejszych książek roku znalazły się:

• Philip Kotler, John A. Caslione, Chaos, MT Biznes
• Jacek Żakowski, Zawał, Polityka
• Reinhard Sprenger, Zaufanie #1, MT Biznes
• Malcolm Gladwell, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak
• Hermann Simon, Marek Dietl, Tajemiczy Mistrzowie XXI wieku, Difin
• Mark J. Penn, E. Kinney Zalesne, Mikrotrendy, MT Biznes
• Roger Martin, Niepokorny umysł. Poznaj klucz do myślenia zintegrowanego, OnePress
• Martin Lindstrom, Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Znak
• Howard Gardner, Pięć umysłów przyszłości, Laurum
• Anthony Ulwick, Czego chcą klienci, Wolters Kluwer Polska

Eksperci THINKTANK wybrali też po siedem najlepszych pozycji w sześciu obszarach tematycznych: Szersza perspektywa (kontekst, w którym funkcjonuje rynek i firmy), Historie prawdziwe (autentyczne opowieści i liderach biznesu i firmach), Strategia rozwoju (strategia, konkurencyjność, innowacja), Kierowanie ludźmi (zarządzanie i przywództwo), Klient, marketing, sprzedaż (zagadnienia związane z marketingiem i rynkiem) oraz Zarządzanie sobą (rozwijanie własnych umiejętności).