-
Przedsiębiorco pochwal się swoją działalnością
W tym tygodniu, w ramach siódmej edycji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce, ruszył ogólnopolski konkurs „Twarze Przedsiębiorczości". Celem przedsięwzięcia jest wyróżnienie tych przedsiębiorców, którzy na co dzień nie pojawiają się na pierwszych stronach gazet, mimo że ich działalność godna jest najwyższego uznania. Partnerem konkursu jest Konfederacja Lewiatan.
-
Konsultacje społeczne w UE
Wkrótce mija termin zgłoszenia opinii w serii konsultacji społecznych prowadzonych przez Komisję Europejską. Ich wynik będzie miał wpływ na kształt nowej legislacji w dziedzinach takich jak rynek wewnętrzny, konkurencja czy transport. W kontekście priorytetów nowej Komisji Europejskiej (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj ) polecamy uwadze szczególnie konsultacje dotyczące Small Business Act oraz patentów i norm.
-
Minimalna płaca w Niemczech zagraża polskim firmom transportowym
W związku z wejściem w życie kontrowersyjnych przepisów o płacy minimalnej na terytorium Niemiec, Konfederacja Lewiatan apeluje do firm członkowskich sektora transportowego o jak najszybsze przesłanie informacji nt. specyfiki struktury wynagrodzenia polskich kierowców. Państwa argumenty zostaną wykorzystane przez Ministerstwo Rozwoju w polemice z niemieckim rządem.
-
Transport znowu w kłopotach?
Francuska propozycja wprowadzenia płacy minimalnej (tzw. smic) w trakcie świadczenia usług transportowych przez kierowców zagranicznych na terytorium Francji może martwić. Według rządu francuskiego takie prawo pozwoliłoby wyrównać warunki konkurowania między firmami transportowymi francuskimi i zagranicznymi, głównie z Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie koszt pracy jest niższy. Dla CGT Transports, związku zawodowego w sektorze transportu, przyjęcie takiego rozporządzenia to rewolucyjny krok w zwalczaniu dumpingu socjalnego.
-
Kolejna bariera dla branży transportowej. Tym razem na Węgrzech
Zaledwie kilka tygodni od rozpoczęcia burzliwej dyskusji na temat ustawy o wprowadzeniu płacy minimalnej w Niemczech (pisaliśmy o tym wielokrotnie tutaj , tutaj i tutaj ), na horyzoncie pojawia się kolejna regulacja krajowa budząca obawy sektora transportu. Mowa o węgierskim systemie EKAER (Electronic Road Freight Control). Głównym celem systemu jest walka z nadużyciami i oszustwem podatkowym, jednakże przyjęte środki stawiają bariery przed zagranicznymi operatorami na terytorium Węgier i narażając na straty międzynarodowy transport.
-
Komisja Europejska bada konsekwencje ustawy o płacy minimalnej w transporcie
Szczegółowa analiza niemieckiej ustawy o płacy minimalnej z 11 sierpnia ubiegłego roku trwa. Komisja Europejska bada jej konsekwencje dla sektora transportu i funkcjonowania wspólnego rynku. Kiedy poznamy wyniki? Nie wiadomo. Urzędnicy KE tłumaczą, że ocena prawna problemu jest złożona - sprawdzany jest m.in. kontekst dyrektywy o delegowaniu pracowników czy rozporządzenia 1073/2009. Zapowiada się więc obszerna analiza, które przygotowanie może potrwać długie miesiące. Wielu obserwatorów, zwłaszcza z krajów Europy Środkowej i Wschodniej, liczy jednak na to, że jej wyniki będą jednoznaczne i określą tego rodzaju praktyki mianem protekcjonistycznych. Europosłowie, m.in. z Czech, mówią o sprawie niemieckiej płacy minimalnej jasno - to poważny problem polityczny dla UE, krok wstecz, niewidzialne bariery przeciwko duchowi zjednoczonej Europy.
-
BUSINESSEUROPE broni branży transportowej przeciwko systemowi EKAER
Wiele firm transportowych - także z Polski - od stycznia tego roku musiało zmierzyć się z węgierskimi przepisami, które wymuszają na przewoźnikach wypełnianie szeregu absurdalnych biurokratycznych procedur. Branża traci i mówi głośno - polityka Węgrów to tworzenie sztucznych granic na wspólnym rynku. Dlatego 16 kwietnia BUSSINESSEUROPE przekazało Komisji Europejskiej (DG TAXAUD) specjalny list z wezwaniem do zbadania sprawy i podjęcia działań chroniących wspólny rynek przed polityką protekcjonistyczną niektórych państw. Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}
-
Zatrudnienie w branży transportowej a kwestie społeczne – twarde stanowisko KE
Konferencja „A Social Agenda for Transport", która odbyła się 4 czerwca br. w Brukseli pokazała jasno, że Komisja Europejska jest zdeterminowana, żeby zaproponować konkretne działania w kwestiach społecznych w sektorze transportu . Otwierając konferencję komisarz ds. transportu V. Bulc wskazała, że sektor boryka się z takimi problemami jak łączenie życia prywatnego i zawodowego czy też trudne, a czasem urągające godności ludzkiej warunki pracy. Podkreśliła, że istnieje już pokaźny zbiór regulacji unijnych w tym obszarze, lecz niedostateczne jest ich wdrożenie na poziomie krajów członkowskich.
-
Transport i energetyka: rozmowy ekspertów Lewiatana w Komisji Europejskiej
W tym roku lipiec w Brukseli był wyjątkowo aktywny - ekspertkom Lewiatana w Brukseli udało się odbyć kilka spotkań z przedstawicielami KE w sprawach istotnych dla naszych członków. Przedstawiamy wnioski z trzech najważniejszych rozmów, szczególnie ważne dla sektorów energetyki i transportu . Normal 0 21 false false false PL JA X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}
-
Niepewność w branży transportowej po wprowadzeniu płacy minimalnej
Przepisy jednego państwa członkowskiego UE nie powinny mieć wpływu na gospodarkę innego kraju. Tymczasem po wprowadzeniu płacy minimalnej w Niemczech zagraniczna firma transportowa musi zapłacić niemiecką płacę minimalną (8,50 euro za godzinę) swojemu pracownikowi zatrudnionemu w kraju prowadzenia działalności przez tą firmę za czas, który pracownik, np. kierowca ciężarówki, spędza w Niemczech - napisała Konfederacja Lewiatan w apelu do rządu, wzywając jednocześnie nasze władze do jak najszybszego rozwiązania tej kwestii.
-
MiLoG może doprowadzić do likwidacji nawet 53 tys. miejsc pracy
Niemiecka ustawa o płacy minimalnej (z niem. MiLoG) niesie konsekwencje dla całej gospodarki Unii Europejskiej. Regulacja swoim zasięgiem objęła również pracowników czasowo wykonujących pracę na terytorium Niemiec. Może to poważnie wpłynąć na branżę transportu drogowego w Polsce - wynika z badania zrealizowanego przez firmę doradczą Deloitte, na zlecenie Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska, członka Konfederacji Lewiatan.
-
Centrum Mediacji zaprasza na szkolenie dotyczące własności intelektualnej i przemysłowej
Centrum Mediacji zaprasza na szkolenie dotyczące własności intelektualnej i przemysłowej Centrum Mediacji Lewiatan zaprasza 10 marca 2016 r. na odpłatne całodniowe seminarium pt. „Własność intelektualna i przemysłowa - szczególny rodzaj postępowań mediacyjnych w...
-
Monitoring drogowego przewozu towarów do poprawki
Projekt ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów wymaga zmian ze względu na niedookreślony zakres towarów objętych monitoringiem, uciążliwe obowiązki oraz nieproporcjonalne sankcje - uważa Konfederacja Lewiatan.
-
Monitoring transportu drogowego towarów zaszkodzi firmom
Tylko jednego posiedzenia Sejmu potrzebowali parlamentarzyści, aby uchwalić ustawę o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów. Pogorszy ona konkurencyjność i efektywność gospodarki - ostrzega Konfederacja Lewiatan.
-
Nie wolno eliminować nowoczesnych aplikacji w transporcie
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przygotowuje projekt ustawy o transporcie, który wprowadzi zbędne ograniczenia dla wszystkich świadczących usługi przewozu. To uderzenie w Ubera. Konfederacja Lewiatan uważa, że to zły pomysł, bo oznacza nadmierną regulację i eliminowanie nowoczesnych technologii w transporcie.
-
Monitoring transportu drogowego towarów do poprawki
Wprowadzenie możliwości dokonywania zgłoszeń zbiorczych towarów, wydłużenie czasu ważności zgłoszenia, klasyfikowanie towarów wyłącznie na podstawie klasyfikacji CN, wyłączenie z monitorowania surowców, które nie powodują ryzyka nadużyć podatkowych, odstąpienie od nałożenia kary, jeśli pomyłka, która miała miejsce w zgłoszeniu nie generuje skutków podatkowych oraz ochrona własności osób trzecich - m.in. takie poprawki proponuje Konfederacja Lewiatan w niedawno uchwalonej ustawie o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów.
-
Związkowcy i pracodawcy krytykują ustawę o SN
Poselski projekt nowej ustawy o Sądzie Najwyższym jest kolejnym aktem prawnym, kluczowym dla funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości w Polsce. Jako projekt poselski jest procedowany bez jakichkolwiek konsultacji społecznych, co może spowodować złą jakość stanowionego prawa - napisali we wspólnym stanowisku członkowie Rady Dialogu Społecznego: BCC, Konfederacja Lewiatan, Pracodawcy RP, Związek Rzemiosła Polskiego, Forum Związków Zawodowych i Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych.
-
Niewydawanie zaświadczeń ZUS zaszkodzi transportowi
Zakład Ubezpieczeń Społecznych coraz częściej odmawia kierowcom cudzoziemcom, legalnie przebywającym i zatrudnionym w Polsce, wydania zaświadczenia A1 potwierdzającego, że pracodawca odprowadza za pracownika składki ubezpieczeniowe. Zdaniem Konfederacji Lewiatan może to zaważyć na kondycji naszych firm transportowych, które już obecnie borykają się z wieloma utrudnieniami ze strony organów kontrolnych innych państw UE.
-
Kontrowersyjny projekt ustawy o transporcie drogowym
W projekcie ustaw o transporcie drogowym oraz czasie pracy kierowców jest bardzo wiele nieprecyzyjnych sformułowań, których skutkiem może być, np. uznanie każdej czynności zlecenia przewozu osób za prowadzenie działalności gospodarczej, czy potraktowanie każdego dostawcy programu komputerowego jako pośrednika przy przewozie osób. Nieuzasadnione jest również blokowanie programów komputerowych, numerów telefonów lub aplikacji mobilnych, w przypadku stwierdzenia wykonywania pośrednictwa przy przewozie osób bez wymaganej licencji - ostrzega Konfederacja Lewiatan.
-
Projekt ustawy o ochronie danych osobowych do poprawki
Mimo, że w projekcie ustawy o ochronie danych osobowych resort cyfryzacji uwzględnił wiele uwag Konfederacji Lewiatan, to jednak istotne postulaty przedsiębiorców pozostały bez odpowiedzi, np. w kwestii odwołania od decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, czy kar nakładanych na podmioty sektora państwowego w związku z ewentualnymi naruszeniami przepisów o ochronie danych osobowych.
-
Wydatki na drogi powinny być bardziej równomierne
W sporze między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad a firmami budowlanymi i Polskim Związkiem Pracodawców Budownictwa, dotyczącym ograniczania w umowach możliwości negocjacji cen w trakcie realizacji budowy, jeżeli znacząco wzrosły koszty niezależne od wykonawców, rację mają przedsiębiorcy.
-
Unia mówi nie dla europejskiego transportu
14 czerwca br., na wniosek części europosłów odbyło się głosowanie w Parlamencie Europejskim nad przyszłością transportu międzynarodowego. Wywieśmy czarne flagi. Unia Europejska mówi „nie" najbardziej europejskiej branży.
-
Apel pracodawców do PE w sprawie Pakietu Mobilności
W środę, 4 lipca, w Parlamencie Europejskim odbędzie się głosowanie nad Pakietem Mobilności, który reguluje zasady transportu w UE. Polscy pracodawcy apelują do europosłów o wyłączenie stosowania przepisów o delegowaniu do wszystkich przewozów transgranicznych, przy jednoczesnym całkowitym objęciu delegowaniem przewozów kabotażowych. Pod apelem podpisała się Konfederacja Lewiatan, TLP i kilkanaście innych organizacji.
-
Brexit groźny dla polskich firm transportowych
Spośród 2 mln europejskich pojazdów wjeżdżających co roku do Wielkiej Brytanii ponad 450 tysięcy stanowią polskie ciężarówki. Dlatego już samo zmniejszenie wymiany towarowej i zerwanie dotychczasowych łańcuchów dostaw pomiędzy wyspą a kontynentem odbije się znacząco na liczbie przewozów a tym samym na przychodach polskiej branży transportowej - ostrzegają Konfederacja Lewiatan oraz organizacja Transport i Logistyka Polska.
-
Unijne przepisy uderzą w polskie firmy transportowe
• Polska przegrała batalię o warunki międzynarodowego transportu drogowego. • Rada UE większością głosów przyjęła, 3 grudnia br., przepisy niekorzystne dla przedsiębiorstw z państw peryferyjnych UE, w tym Polski. • Zdaniem związku pracodawców „Transport Logistyka Polska", członka Konfederacji Lewiatan, nowe regulacje negatywnie odbiją się na działalności naszych firm transportowych, ale także są niekorzystne dla europejskiej gospodarki i unijnych konsumentów.
-
Firmy transportowe zaniepokojone propozycjami europosłów
● Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego odrzuciła dwa przepisy o traktowaniu kierowców jako pracowników delegowanych i o zaostrzonych zasadach odpoczynku, ale przyjęła nowe zasady dostępu do zawodu przewoźnika drogowego i do rynku przewozów rzeczy. ● Zdaniem związku pracodawców „Transport Logistyka Polska", członka Konfederacji Lewiatan, nowe propozycje dotyczące właśnie dostępu do zawodu i rynku, będą miały znacznie dalej idące konsekwencje dla branży transportowej niż odrzucone przepisy o delegowaniu i o odpoczynku.
-
iTaxi i mytaxi mają wspólną wizję rozwoju branży taxi
Z badania przeprowadzonego przez iTaxi oraz mytaxi wynika, że aż 43% taksówkarzy nie ma zamiaru blokować ulic, uważając, że takie działanie nie wpłynie na ustawodawcę, a co więcej - może zniechęcić pasażerów do korzystania z ich usług. Obie firmy, na konferencji w siedzibie Konfederacji Lewiatan, przedstawiły wspólne stanowisko dotyczące zmian w regulacjach, które są niezbędne na coraz bardziej konkurencyjnym rynku przewozów.
-
Aplikacje zastąpią w taksówkach tradycyjne taksometry
• Wkrótce pod obrady rządu trafią dwa projekty ustaw: o transporcie drogowym i czasie pracy kierowców. • Konfederacja Lewiatan popiera wiele zawartych w nich rozwiązań dotyczących m.in. wykorzystania aplikacji w obliczaniu opłaty za przejazd, licencji dla taksówkarzy, czy obowiązków pośrednika.
-
Pracodawcy chwalą ustawę o transporcie drogowym
• Dzisiaj rząd zajmuje się projektem ustawy o transporcie drogowym. • Konfederacja Lewiatan popiera wiele zawartych w nim rozwiązań.
-
Polskie firmy transportowe zagrożone
Jeżeli przyjęty przez Parlament Europejski pakiet przepisów, dotyczący nowych zasad transportu międzynarodowego, wejdzie w życie, będzie to oznaczało likwidację ponad połowy miejsc pracy w międzynarodowym transporcie drogowym - branży, która zatrudnia w Polsce przeszło 300 tysięcy pracowników - alarmuje Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska", członek Konfederacji Lewiatan.
-
Konsultacje społeczne w UE
Wkrótce mija termin zgłoszenia opinii w serii konsultacji społecznych prowadzonych przez Komisję Europejską. Ich wynik będzie miał wpływ na kształt nowej legislacji w dziedzinach takich jak rynek wewnętrzny, konkurencja czy transport. W kontekście priorytetów nowej Komisji Europejskiej (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj ) polecamy uwadze szczególnie konsultacje dotyczące Small Business Act oraz patentów i norm.
-
Minimalna płaca w Niemczech zagraża polskim firmom transportowym
W związku z wejściem w życie kontrowersyjnych przepisów o płacy minimalnej na terytorium Niemiec, Konfederacja Lewiatan apeluje do firm członkowskich sektora transportowego o jak najszybsze przesłanie informacji nt. specyfiki struktury wynagrodzenia polskich kierowców. Państwa argumenty zostaną wykorzystane przez Ministerstwo Rozwoju w polemice z niemieckim rządem.
-
Transport znowu w kłopotach?
Francuska propozycja wprowadzenia płacy minimalnej (tzw. smic) w trakcie świadczenia usług transportowych przez kierowców zagranicznych na terytorium Francji może martwić. Według rządu francuskiego takie prawo pozwoliłoby wyrównać warunki konkurowania między firmami transportowymi francuskimi i zagranicznymi, głównie z Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie koszt pracy jest niższy. Dla CGT Transports, związku zawodowego w sektorze transportu, przyjęcie takiego rozporządzenia to rewolucyjny krok w zwalczaniu dumpingu socjalnego.
-
Kolejna bariera dla branży transportowej. Tym razem na Węgrzech
Zaledwie kilka tygodni od rozpoczęcia burzliwej dyskusji na temat ustawy o wprowadzeniu płacy minimalnej w Niemczech (pisaliśmy o tym wielokrotnie tutaj , tutaj i tutaj ), na horyzoncie pojawia się kolejna regulacja krajowa budząca obawy sektora transportu. Mowa o węgierskim systemie EKAER (Electronic Road Freight Control). Głównym celem systemu jest walka z nadużyciami i oszustwem podatkowym, jednakże przyjęte środki stawiają bariery przed zagranicznymi operatorami na terytorium Węgier i narażając na straty międzynarodowy transport.
-
Komisja Europejska bada konsekwencje ustawy o płacy minimalnej w transporcie
Szczegółowa analiza niemieckiej ustawy o płacy minimalnej z 11 sierpnia ubiegłego roku trwa. Komisja Europejska bada jej konsekwencje dla sektora transportu i funkcjonowania wspólnego rynku. Kiedy poznamy wyniki? Nie wiadomo. Urzędnicy KE tłumaczą, że ocena prawna problemu jest złożona - sprawdzany jest m.in. kontekst dyrektywy o delegowaniu pracowników czy rozporządzenia 1073/2009. Zapowiada się więc obszerna analiza, które przygotowanie może potrwać długie miesiące. Wielu obserwatorów, zwłaszcza z krajów Europy Środkowej i Wschodniej, liczy jednak na to, że jej wyniki będą jednoznaczne i określą tego rodzaju praktyki mianem protekcjonistycznych. Europosłowie, m.in. z Czech, mówią o sprawie niemieckiej płacy minimalnej jasno - to poważny problem polityczny dla UE, krok wstecz, niewidzialne bariery przeciwko duchowi zjednoczonej Europy.
-
BUSINESSEUROPE broni branży transportowej przeciwko systemowi EKAER
Wiele firm transportowych - także z Polski - od stycznia tego roku musiało zmierzyć się z węgierskimi przepisami, które wymuszają na przewoźnikach wypełnianie szeregu absurdalnych biurokratycznych procedur. Branża traci i mówi głośno - polityka Węgrów to tworzenie sztucznych granic na wspólnym rynku. Dlatego 16 kwietnia BUSSINESSEUROPE przekazało Komisji Europejskiej (DG TAXAUD) specjalny list z wezwaniem do zbadania sprawy i podjęcia działań chroniących wspólny rynek przed polityką protekcjonistyczną niektórych państw. Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}
-
Zatrudnienie w branży transportowej a kwestie społeczne – twarde stanowisko KE
Konferencja „A Social Agenda for Transport", która odbyła się 4 czerwca br. w Brukseli pokazała jasno, że Komisja Europejska jest zdeterminowana, żeby zaproponować konkretne działania w kwestiach społecznych w sektorze transportu . Otwierając konferencję komisarz ds. transportu V. Bulc wskazała, że sektor boryka się z takimi problemami jak łączenie życia prywatnego i zawodowego czy też trudne, a czasem urągające godności ludzkiej warunki pracy. Podkreśliła, że istnieje już pokaźny zbiór regulacji unijnych w tym obszarze, lecz niedostateczne jest ich wdrożenie na poziomie krajów członkowskich.
-
Transport i energetyka: rozmowy ekspertów Lewiatana w Komisji Europejskiej
W tym roku lipiec w Brukseli był wyjątkowo aktywny - ekspertkom Lewiatana w Brukseli udało się odbyć kilka spotkań z przedstawicielami KE w sprawach istotnych dla naszych członków. Przedstawiamy wnioski z trzech najważniejszych rozmów, szczególnie ważne dla sektorów energetyki i transportu . Normal 0 21 false false false PL JA X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}
-
Uwagi do ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, część 2
Uzupełnienie uwag Konfederacji Lewiatan, przekazanych pismem z dnia 23 listopada 2016 r. znak KL/493/241/PP/2016 r. do projektu z dnia 9 listopada 2016 r. ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów oraz do projektu z dnia 4 listopada 2016