Analogowe symulacje marsjańskie - nauka czy już biznes?

Dynamiczny rozwój marsjańskich symulacji analogowych to świetna okazja do zacieśniania współpracy pomiędzy nauką a biznesem, przekonują przedstawiciele fundacji EXORiON. Według inicjatorów pierwszej w pełni polskiej misji analogowej, działy R&D na skutek udziału w misjach mogą się spodziewać wzrostu wydajności swoich technologii nawet o 10 procent.

Prysznic zużywający jedynie pół litra wody na jedno użycie, pierwszy polski kombinezon do symulacji marsjańskich, holter do monitorowania aktywności serca w przestrzeni kosmicznej, łaziki z Politechniki Warszawskiej i maska gazowa -  to tylko niektóre polskie wynalazki, które zostały poddane próbie podczas pierwszej w pełni polskiej analogowej misji marsjańskiej EXO 17 w ośrodku badawczym Mars Desert Research Station w stanie Utah.

Jak wyjaśniali podczas swojej prezentacji przedstawiciele fundacji EXORiON (Jędrzej Górski, Jakub Falaciński i Krzysztof Jędrzejak) testy sprzętu przeprowadzane podczas misji analogowych to między innymi znakomita okazja do zacieśniania współpracy pomiędzy nauką, a biznesem, choć siłą napędową eksperymentów są zazwyczaj naukowcy, jak podkreśla inżynier kosmiczny, Jędrzej Górski. Testy stanowią również świetną okazję rozwojową dla działów R&D. Ekspozycja rozwiązań technologicznych na ekstremalne warunki panujące podczas tego typu misji pomaga wykryć niewidoczne w innych okolicznościach obszary optymalizacji i pozwala na zwiększenie ich wydajności o nawet 10 procent.

Podsumowując: udział firm w eksperymentach analogowych to realne oszczędności. Następna polska misja w Utah planowana jest na 2019 rok.

 

****

Europejskie Forum Nowych Idei to międzynarodowy kongres środowisk biznesowych z udziałem wybitnych przedstawicieli świata polityki, kultury, nauki i mediów. Organizowane jest od 2011 r. przez Konfederację Lewiatan we współpracy z BusinessEurope, Miastem Sopot oraz polskimi i międzynarodowymi firmami i instytucjami. Celem Forum jest wypracowywanie pomysłów na silną Europę i konkurencyjną gospodarkę, otwartą na trendy cywilizacyjne i technologiczne. Tegoroczna edycja EFNI odbywa się w dniach 27-29 września w Sopocie, a jej hasłem przewodnim jest „Globalizm, bilateralizm, patriotyzm gospodarczy? Wyzwania dla społeczeństw i biznesu".

Więcej informacji: www.efni.pl 

 

 

Patronat honorowy                            Parlament Europejski

Partnerzy instytucjonalni                 Grupa Pracodawców EKES, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, Rada Dialogu Społecznego, Polsko-Japoński Komitet Gospodarczy

Partnerzy Strategiczni                      MetLife, Citi Handlowy

Partnerzy główni                                IKEA, Invest in Pomerania,  KPMG, TESCO, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych

Partnerzy wspierający                      Fundacja na rzecz Nauki Polskiej, Grupa Ergis, Miasto Gdańsk, Orange, Siemens, T-Mobile, Związek Pracodawców Technologii Cyfrowych LEWIATAN, Samorząd Województwa Pomorskiego, Google, Family Business Network

Strategiczni partnerzy medialni     TVN24 BIS, Gazeta Wyborcza, Grupa Onet.pl

Główni partnerzy medialni               EURACTIV, Forbes, Newsweek, TOK FM

Wspierający partnerzy medialni     AMS, Business Insider Polska, Dziennik Gazeta Prawna, INNPoland, Parkiet, Publicon, Puls Biznesu, Radio Gdańsk, Radio Zet, trójmiasto.pl, Warsaw Business Journal.

Partnerzy merytoryczni                    Centrum Stosunków Międzynarodowych, Polityka Insight, THINKTANK, Global Compact w Polsce - Inicjatywa Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact

Partnerzy logistyczno-

technologiczni                                     BMW, Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy, Dell

Producent wykonawczy                    IDFX

 

Dodatkowe informacje:
Milena Malinowska
mmalinowska@konfederacjalewiatan.pl
Tel. +48 512 825 998