Jak sieci społecznościowe zmienić w sieci dla społeczeństwa?
2014-10-02
Podczas tegorocznej edycji Europejskiego Forum Nowych Idei (EFNI) odbyła się debata o kierunkach rozwoju mediów społecznościowych. Jej uczestnicy debatowali m.in. o wpływie social mediów na relacje międzyludzkie i czy za ich pośrednictwem można pozytywnie wpłynąć na społeczeństwo.
Wraz z postępującą cyfryzacją społeczeństw pojawia się jednak ryzyko rozluźniania więzi w świecie realnym i zastępowania ich relacjami w sieci. Pojawia się również ryzyko zmiany wartości determinowanej nie tym, jakie wartości wyznajemy, lecz liczbą generowanych „likeów". Kolejnym wyzwaniem wynikającym z nadmiernego korzystania z social mediów może być również pogorszenie umiejętności pisania i możliwości absorpcji większych partii wiedzy.
Uczestnicy spotkania byli jednak zgodni, że za pośrednictwem mediów społecznościowych można rozwiązać rzeczywiste problemy. Social media są katalizatorem mobilizacji społecznej, czego przykładami mogą być kampania „jedz jabłka", a także inicjatywy wspierające opiekę nad zwierzętami. Dyskutanci przyznali również, że social media pomagają w przepływie informacji, dzięki czemu dociera ona szybciej i taniej, co sprawia, że media społecznościowe są dobrą platformą wymiany poglądów.
Partnerem wydarzenia była firma Orange Polska.
****
EUROPEJSKIE FORUM NOWYCH IDEI to międzynarodowy kongres środowisk biznesowych z udziałem wybitnych przedstawicieli świata polityki, kultury, nauki i mediów. Organizowane jest od 2011 r. przez Konfederację Lewiatan we współpracy z BUSINESSEUROPE, Miastem Sopot oraz polskimi i międzynarodowymi firmami i instytucjami. Celem Forum jest wypracowywanie pomysłów na silną Europę i konkurencyjną gospodarkę, otwartą na trendy cywilizacyjne i technologiczne. Tegoroczna edycja EFNI odbywa się w dniach 1-3.10.2014 r. w Sopocie, a jej hasłem przewodnim jest pytanie: „Europa bezpieczna i konkurencyjna - realistyczny cel czy nieosiągalne marzenie? Perspektywa biznesu."
Więcej informacji: www.efni.pl
Patronat honorowy Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski, Przewodniczący Rady Europejskiej Herman Van Rompuy, Parlament Europejski
Partnerzy instytucjonalni Instytut Lecha Wałęsy, Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Samorząd Województwa Pomorskiego
Partnerzy strategiczni PKN ORLEN S.A., PZU, Totalizator Sportowy, „Dziennik Gazeta Prawna", TVP SA,
Partner Gali Otwarcia Bank Pekao S.A.
Partnerzy główni ArcelorMittal Poland, Biznes.pl, „Bloomberg Businessweek Polska", Citi Handlowy, EKES Grupa Pracodawców, „Forbes", Fortum, Google, Grupa Adamed, Havas Worldwide, KPMG, „Newsweek", Onet, PKP Intercity, Samsung Electronics Polska, Wardyński i Wspólnicy
Partnerzy wspierający AMS, „Gazeta Giełdy Parkiet", MetLife, Microsoft, MSL Group, Orange Polska, Polpharma, Polski Związek Pracodawców Przemysłu Wydobywczego, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, „Puls Biznesu", Radio TOK FM, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, „Warsaw Business Journal Observer", Związek Pracodawców Technologii Cyfrowych Lewiatan
Główny partner merytoryczny THINKTANK
Partnerzy merytoryczni BIAC/OECD, Centrum Stosunków Międzynarodowych, demosEUROPA, ECFR, „LIBERTÉ!", POLITYKA INSIGHT, UN Global Compact
Partnerzy logistyczni Dell, Port Lotniczy Gdańsk im. L. Wałęsy, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych
Oficjalny przewoźnik PLL LOT SA
Producent wykonawczy IDFX
KONTAKT DLA MEDIÓW:
Zbigniew Maciąg, zmaciag@konfederacjalewiatan.info, tel.: 604 589 080
Magdalena Słodownik, mslodownik@konfederacjalewiatan.info, tel.: 660 426 009