EFNI 2019: Pokolenie „S” myśli globalnie

- Dzięki internetowi i rozwojowi nowych technologii typu „smart" młode pokolenie ma nieograniczony dostęp do wiedzy i ludzi na całym świecie, co wiąże się z ekspozycją na nadmiar informacji i bodźców. Uciekając przed lawiną informacyjną, młodzi tworzą dla siebie alternatywne rzeczywistości - mówiła podczas panelu EFNI pt. „Re-Generacja. Nadchodzi nowe: Pokolenie Smart" Anna Struzik.


Koordynatorka projektu Re-laboratorium THINKTANK starała się przedstawić najważniejsze cechy młodego pokolenia, obcującego z nowymi technologiami. THINKTANK to powstały 10 lat temu ośrodek, który prowadzi badania, wydaje raporty i analizy poświęcone najważniejszym trendom z zakresu zarządzania, przywództwa oraz polityki państwowej. Celem ośrodka jest inspirowanie i wzmacnianie debaty publicznej w Polsce. Moderatorki panelu połączonego z warsztatem, wśród nich Katarzyna Młynek, dyrektor programowa THINKTANK, zaprosiły uczestników do pracy w grupach. Ich zadaniem była identyfikacja zachowania młodych ludzi w różnych sytuacjach, od konsumpcyjnych po relacyjne.

- Pokolenia następują po sobie coraz szybciej, przez co okres ich koegzystencji wydłuża się. Starsze pokolenie nie wie nic na temat nowych generacji, które się kształtują. Menedżerowie będący reprezentantami starszego pokolenia kompletnie nie rozumieją potrzeb swoich młodych pracowników - wyjaśniała Anna Struzik. Dla młodych ludzi w pracy najważniejsza jest satysfakcja z wykonywanych zadań i możliwość rozwoju, a nie zarobki. Czas na pasje i prywatne życie jest dla nich wartością, która w realiach starszego pokolenia przegrywa z karierą, prestiżem i dobrami materialnymi. Nie dziwi zatem, że starsi menedżerowie nie wiedzą jak motywować swoich młodszych kolegów.

- Kluczowe w tej relacji jest wzajemne zrozumienie i komunikacja. Chodzi o to, żeby przedstawiciele różnych generacji chcieli siebie zrozumieć i rozwijali w sobie ciekawość poznawcąo - dodała Anna Struzik.

Partnerem merytorycznym wydarzenia był Ośrodek THINKTANK.

Patronem medialnym EFNI jest portal sztucznainteligencja.org.pl, a patronem merytorycznym Ośrodek Przetwarzania Informacji Państwowy Instytut Badawczy.

***

Europejskie Forum Nowych Idei to jedna z największych w tej części kontynentu konferencji, poświęcona globalnym trendom, nowym ideom oraz przyszłości Europy. Przedstawiciele biznesu, charyzmatyczni mówcy, liderzy i decydenci oraz autorytety ze świata kultury i nauki podczas kilkudziesięciu wydarzeń, paneli, spotkań otwartych, kontrapunktów czy nocnych rozmów debatują o najważniejszych wyzwaniach dla biznesu i społeczeństw w zmieniającym się świecie, o globalnych trendach oraz o przyszłym kształcie Unii. Forum co roku gromadzi ponad tysiąc uczestników - przedstawicieli świata biznesu, nauki, kultury oraz administracji zarówno polskiej jak i europejskiej.
Podczas tegorocznej edycji, zatytułowanej #CoBędzieJutro, organizatorzy pragną zmierzyć się z wyzwaniami, które przed każdym z nas stawia współczesny świat. Zaplanowano dyskusje w ramach trzech bloków tematycznych: „Europa i społeczeństwo", „Rynek i gospodarka" oraz „Technologia i praca". Poruszone zostaną takie kwestie jak Brexit, przyszłość Unii Europejskiej po tegorocznych wyborach do Parlamentu Europejskiego, fake news, handel międzynarodowy, przemysł 5.0, zdrowie publiczne, a także zmiany na rynku pracy.
Więcej informacji: www.efni.pl

Organizator: Konfederacja Lewiatan
Współorganizatorzy: BusinessEurope, Sopot
Patronat honorowy: Parlament Europejski, Rada Dialogu Społecznego

Partner strategiczny: Orange

Partnerzy główni: BNP Paribas, Citi Handlowy, Google, Invest in Pomerania, IKEA, MetLife, Pilotmaker, Samorząd Województwa Pomorskiego, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych

Partnerzy wspierający: Związek Pracodawców Firm Produkcyjnych, Adecco, BASF, Blue Media, Dr Irena Eris, Ergis, Facebook, Maspex, mBank, Polska Rada Biznesu, PZL-Świdnik, Siemens, Tesco, Uniwersytet Łódzki

Partnerzy merytoryczni: Centrum Innowacyjnej Edukacji, Centrum Stosunków Międzynarodowych, In.Europa, Millennium Docs Against Gravity, Ośrodek Przetwarzania Informacji, PFR Portal PPK, Polityka Insight, THINKTANK, AI notrace expedition, Polski Instytut Ekonomiczny, Kultura Liberalna, Akademia Grzegorza Turniaka, Zwolnieni z Teorii

Strategiczni partnerzy medialni: Wirtualna Polska, TOK FM, Dziennik Gazeta Prawna, TVN24GO

Partnerzy medialni: Chillizet, Puls Biznesu, MyCompany, AMS, Forbes, Warsaw Business Journal, Parkiet, Trójmiasto.pl, Radio Gdańsk, Business Insider Polska, Sztuczna Inteligencja, Euractiv.pl, Euractiv

Partner logistyczny: Port lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy
Producent wykonawczy: Platige Image