Tytuł Ambasadora Zarządzania Wiedzą przyznany!

11 czerwca w Reducie Banku Polskiego miał miejsce finał pierwszego ogólnopolskiego konkursu o tytuł „Ambasadora Zarządzania Wiedzą".

Konkurs został zorganizowany w ramach unijnego projektu „Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą eksperta" przez Orange Polska przy wsparciu PARP i Europejskiego Funduszu Społecznego. Jego celem było nie tylko wyłonienie organizacji, która wyróżnia się skutecznymi metodami rozwijania kapitału intelektualnego, lecz także stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń związanych z zarządzaniem wiedzą.

Za biznesowym sukcesem firmy stoją ludzie - ich wiedza i doświadczenie. Sztuką jest umiejętne wykorzystanie zasobów intelektualnych oraz dzielenie się nimi z innymi. Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z potencjału, jaki kryje się w ich zespole, ponieważ nie wypracowali metod i narzędzi pracy z ich kapitałem intelektualnym. Konkurs miał pokazać jak wielkim skarbem jest potencjał ludzki. Dedykowany był firmom, które z powodzeniem wykorzystują na rynku swój kapitał intelektualny i chcą podzielić się swoim doświadczeniem.

Globalizacja zmieniała zasady funkcjonowania gospodarki światowej - doprowadziła do niespotykanej do tej pory współzależności państw, przedsiębiorstw i ludzi. W tych warunkach umiejętność uczenia się i szybki, swobodny  przepływ wiedzy będzie podstawą efektywnego działania i budowania przewagi na rynku. - mówi Jacek Kowalski, Członek Zarządu ds. Zasobów Ludzkich Orange Polska.

Kandydaci do tytułu „Ambasador Zarządzania Wiedzą" do 22 maja mogli zgłaszać swoje firmy przez specjalnie przygotowany formularz na stronie ambasadorzarzadzaniawiedza.pl. Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń jury pod przewodnictwem prof. Piotra Płoszajskiego - kierownika Katedry Teorii Zarządzania SGH wyłoniło 4 finalistów, wyróżniających się unikalnym i innowacyjnym podejściem do tematu zarządzania kapitałem intelektualnym: BMM, COGNIFIDE, AMREST oraz QUBUSHOTELS.

Oficjalną galę rozdania nagród poprzedziła konferencja, podczas której swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym podzielili się profesorowie i znani, polscy przedsiębiorcy m.in. prof. Andrzej Blikle, Marcin Osman, Paulina Carrieu. Prelegenci, bazując w głównej mierze na własnym doświadczeniu, przybliżyli zebranym temat efektywnego zarządzania wiedzą oraz zachęcili do wdrożenia skutecznych narzędzi i metod w życie. Podczas konferencji zostały też zaprezentowane sylwetki czterech finalistów konkursu o tytuł „Ambasadora Zarządzania Wiedzą".

Wieczorem odbyła się finałowa gala, podczas której wyłoniono zdobywcę tytułu „Ambasador Zarządzania Wiedzą". W charakterze Gościa Specjalnego wystąpił Jakub Bączek - motywator i trener mentalny, autor książki „Zarobić Milion, idąc pod prąd". Jego wystąpienie pt. „Marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnia!" spotkało się z dużym zainteresowaniem wśród uczestników. Tytuł „Ambasadora Zarządzania Wiedzą" otrzymała firma COGNIFIDE, zajmująca się tworzeniem serwisów i portali internetowych, a nagrodę internautów i publiczności zdobyła firma: BMM, której misją jest podnoszenie efektywności firm i instytucji poprzez szkolenia kadr oraz wdrażanie nowych rozwiązań organizacyjnych i informatycznych.

Ten konkurs jest pierwszym konkursem, który dał nam szansę, żeby sprawdzić i przebadać co się dzieje na rynku, jak polskie firmy radzą sobie z tym tematem. - powiedział podsumowując ideę konkursu „Ambasador Zarządzania Wiedzą" Kamil Gromulski z PARP. Organizatorzy planują kolejne edycje projektu, by nagrodzić tych, którzy wypracowali narzędzia do efektywnego zarządzania własnością intelektualną, wyznaczać nowe trendy i kontynuować dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi.