Polski start-up Zencard triumfuje w Dolinie Krzemowej

Projekt Zencard okazał się najlepszy na prezentacji start-upów z krajów Grupy Wyszehradzkiej, w sercu Doliny Krzemowej w Kalifornii. Pokonał firmy technologiczne z Węgier, Czech i Słowacji. Współorganizatorem konkursu była Konfederacja Lewiatan.

Dwanaście firm technologicznych, po trzy z Polski, Węgier, Czech i Słowacji, dzięki dotacji uzyskanej z Funduszu Wyszehradzkiego oraz od partnerów prywatnych (KPMG), miało okazję odwiedzić kilka największych innowacyjnych firm Doliny Krzemowej, jak Google, Facebook i Airbnb. Na finałowej prezentacji w siedzibie GSV Labs w Redwood City amerykańskim inwestorom przedstawiono trzyminutowe prezentacje wszystkich projektów. Bezapelacyjne zwycięstwo, zdaniem zarówno publiczności, jak i głosami jury, odniósł polski projekt Zencard.

Zencard to innowacyjne na skalę światową rozwiązanie lojalnościowe. Zastępuje wszelkie karty lojalnościowe, pozwalając na jednoznaczne identyfikowanie użytkownika w chwili dokonywania zakupu na podstawie narzędzia płatniczego - karty kredytowej, debetowej działającej w dowolnym systemie lub każdego popularnego bezkartowego systemu płatności (jak ApplePay). Zencard ma już pierwszych klientów w Polsce, poszukuje partnerów biznesowych w Europie Zachodniej i w USA.

V4 TechMatch Silicon Valley to wspólny projekt czterech organizacji: Konfederacji Lewiatan (poprzez Lewiatan Business Angels ) z Polski, Startup Yard z Czech, Innovacio z Węgier i SOVVA, która jest liderem konsorcjum, ze Słowacji. Projekt wspierany jest przez Fundację grupy Wyszehradzkiej V4.

 

Na zdjęciu: Jarek Sygitowicz z Zencard odbiera wyróżnienie od Adiby Barney, CEO, SVForum.

Konfederacja Lewiatan