Członkowie Lewiatana zgłębiali tematykę efektywnych strategii cenowych

18 marca odbyło się szkolenie w ramach cyklu Akademia Lewiatana pt. „Efektywne strategie cenowe".

Jakiś czas temu Warren Buffett wywołał szeroką dyskusję wśród ekspertów stwierdzając, że przy wyborze inwestycji potencjał podnoszenia cen jest dla niego o wiele ważniejszy niż kompetencje zespołu zarządzającego przedsiębiorstwem. Stwierdzenie to jest intrygujące, ale okazuje się, iż to właśnie cena jest najważniejszą dźwignią zysku. Zgodnie z danymi GUS, średnia rentowność polskich przedsiębiorstw wyniosła w 2014 roku 3,8%. Oznacza to, że podniesienie cen o zaledwie 1% będzie skutkowało wzrostem całkowitego zysku o ponad jedną czwartą. Ze względu na duże nasycenie rynku trudno jest uzyskać podobny wynik zwiększając wolumen sprzedaży bądź obniżając koszty, które i tak zostały już mocno obniżone w wyniku szukania oszczędności podczas ostatniego kryzysu finansowego. To jedne z głównych wniosków uczestników warsztatu. Podczas całego dnia uczestnicy poznali praktyczne sposoby lepszego podejścia do zarządzania cenami.

Podjęte podczas warsztatu tematy, dotyczyły tak ważnych i interesujących obszarów, że uczestnicy postanowili kontynuować je w kuluarach.