Nowy członek Konfederacji - Klub Sportowy Legia Warszawa

Uchwałą Zarządu Konfederacji Lewiatan z dnia 17 listopada 2014 r. członkiem Konfederacji został Polski Związek Pracodawców Klubów Sportowych. Tym samym nowym członkiem Lewiatana został Klub Sportowy Legia Warszawa.

 

HISTORIA

 Drużyna Legii Warszawa została założona w 1916 roku przez legionistów Marszałka Józefa Piłsudskiego, walczących na froncie wschodnim podczas I wojny światowej. Lider tabeli wszechczasów Ekstraklasy, jedenastokrotny piłkarski mistrz Polski oraz 16-krotny zdobywca piłkarskiego Pucharu Polski. Największy i najpopularniejszy polski Klub sportowy o ambicjach europejskich - udział w 42 edycjach europejskich pucharów.

POTENCJAŁ SPOŁECZNY I MEDIOWY

 Legia Warszawa to także lojalna i zaangażowana społeczność złożona z kibiców, zawodników i ich rodzin. O sile organizacji świadczy ilość osób śledzących losy klubu w Polsce:

· ponad 7 tysięcy zawodników i członków ich rodzin zgromadzona wokół 9 sekcji sportowych,
· ponad 5,5 miliona zadeklarowanych fanów (ponad 2,5 miliona woj. mazowieckim) *,
· ca. 2,5 mln osób przed telewizorem na każdym meczu transmitowanym przez telewizją publiczną i 350 tysięcy fanów w ramach transmisji w telewizjach kodowanych **,
· ponad 8 mln odsłon miesięcznie na http://www.legia.com/ (wśród 20 najpopularniejszych serwisów sportowych) ***,
· ponad 740 tysięcy fanów na Facebooku,
· ponad 40 tysięcy widzów na YouTube,
· ponad 20 tysięcy śledzących na Twitterze.
* Źródło: raport Sport und Markt, 2010 r.
** Źródło: Ekstraklasa, 2014 r.
*** Źródło: badanie Megapanel, 2014 r.

POTENCJAŁ BIZNESOWY

Nowoczesny, wybudowany w 2010 roku stadion, określany jest mianem „Salonu Warszawy". Mieści 31 tysięcy osób mających do dyspozycji 700 miejsc parkingowych i przez 52 tygodnie w roku stanowi wyjątkową arenę wydarzeń sportowych i biznesowych. Dzięki temu, że wstęp na stadion mają wszystkie grupy społeczne, jego potencjał eventowy należy do największych w Polsce.

Wyjątkowość obiektu Legii Warszawa w dni meczowe zapewniają:
· Trybuna Północna, czyli popularna „Żyleta" - wypełniający ją fanatycy tworzą unikalną atmosferę,
· Trybuna Wschodnia - przyciąga grupy koneserów futbolu i turystów, ludzi, którzy chcą skupić się na oglądaniu widowiska sportowego,
· Trybuna Południowa, określana mianem „rodzinnej" - nasze oczko w głowie, to miejsce dla ponad 4 tysięcy dzieci, które mają na nią wstęp za 1 PLN. Ich obecność oraz atrakcje, które przygotowujemy z partnerami na każdym meczu to największy projekt odpowiedzialności społecznej, jaki prowadzimy, chluba Legii Warszawa oraz gwarancja popularności klubu na pokolenia,
· Trybuna Zachodnia, czyli źródło największego sukcesu finansowego Klubu - na trzech luksusowo wykończonych poziomach mieszczą się ekskluzywne przestrzenie Silver i Gold oraz 42 dwunastoosobowe, zamknięte loże wykupione na cały rok przez firmy o najwyższym statusie biznesowym.
W dni poza meczowe przestrzeń biznesowa zamienia się w centrum konferencyjne mogące pomieścić do 2 tysięcy gości.
Istotnym składnikiem oferowanej przez nas najwyższej jakości usług jest współpraca z renomowaną restauracją Belvedere - naszym oficjalnym partnerem cateringowym, ogłoszonym Najlepszą Restauracją w Polsce.
Z dumą pragniemy ogłosić, iż w 2014 roku działalność eventowa Legii Warszawa - organizacja konferencji, pokazów prasowych, szkoleń, imprez typu bale, studniówki i zamknięte, elitarne turnieje piłkarskie dla korporacji - została nagrodzona w konkursie MeetingPlanner.pl tytułem najlepszej przestrzeni eventowej w Polsce.

POTENCJAŁ ROZWOJOWY

Najważniejszym celem działalności społeczno-biznesowej Klubu jest budowa i rozwój Akademii Piłkarskiej Legii Warszawa. Projekt, który ma zapewnić rozwój najwyższej jakości talentów piłkarskich występujących w klubach i reprezentacjach narodowych w kraju i za granicą. Kariery Michała Żyro, Ondreja Dudy, Michała Kucharczyka, Rafała Wolskiego, czy Dominika Furmana potwierdzają, że jesteśmy do tego przygotowani najlepiej w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rozwój biznesowy w najbliższych latach związany będzie z budową i popularyzacją wizerunku Klubu jako marki ogólnopolskiej, a później - środkowoeuropejskiej. Wierzymy, że Legia ma potencjał, by zjednoczyć Polaków w walce o Ligę Mistrzów i być w centrum uwagi fanów nie tylko w naszym kraju, ale i w krajach ościennych. Niezbędny do tego jest, oczywiście, sukces sportowy, jednak profesjonalizm chcemy demonstrować w każdej dziedzinie działalności. Choćby w tworzeniu kolekcji ubrań dla fanów, które daleko wykraczają poza przyjęty w świecie piłki standard:

  

PRZYDATNE LINKI:

Strona internetowa Klubu: http://legia.com/

Strona internetowa Klubu Biznesowego oraz działu organizacji konferencji i eventów: http://biznes.legia.com/

Informacje o stadionie Legii: http://legia.com/informacje-45

Informacje o zawieranych umowach oraz nawiązywanych partnerstwach: http://legia.com/aktualnosci/kategoria/900

Kontakt z poszczególnymi działami: http://legia.com/kontakt-59

  

Zapraszamy do współpracy!