Polacy nie rezygnują z konsumpcji, ale kupują tańsze towary

- Polacy prędzej godzą się na kupowanie tańszych towarów o niższej jakości niż na ograniczenie konsumpcji

- mówi dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan, komentując dane GUS o sprzedaży detalicznej w maju br.
\\
- Na wyniki sprzedaży detalicznej w maju niewątpliwie wpływ miały, rozpoczęte na początku czerwca mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Widać to chociażby po przyspieszeniu sprzedaży sprzętu RTV. Coraz więcej pieniędzy gospodarstwa domowe zostawiają w dyskontach, supermarketach, w których kupują niemarkowe, za to tańsze towary. Zapewne ta tendencja będzie się utrzymywała w kolejnych miesiącach. Polacy nie chcą zmniejszać konsumpcji, wolą raczej kupować towary nieco niższej jakości, ale za to tańsze.

W czerwcu dynamika sprzedaży detalicznej powinna utrzymać się powyżej 5 proc. Jej struktura może jednak trochę się zmienić. Zapewne wysoki wzrost odnotuje sprzedaż żywności, w tym napojów - dodaje Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek

Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan