Zgłoś Dobre Praktyki CSR Twojej Firmy!

Promocja standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach to projekt Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Komisji Krajowej NSZZ Solidarność i firmy doradczej Deloitte. Jego celem jest aktywne wpływanie na rozwój CSR (ang. Corporate Social Responsibility) w Polsce.

W projekcie zamierzamy opracować narzędzia, które pomogą firmom w Polsce zaplanować, wdrożyć i samodzielnie ocenić przyjętą przez nie strategię w zakresie społecznej odpowiedzialności.

Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstw (ang. Corporate Social Responsibility -CSR) - to strategia rozwoju firmy, zgodnie z którą uwzględnia ona w swojej działalności wyzwania ekologiczne, społeczne i środowiskowe. Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne nie tylko spełnia wymogi prawne, ale także - realizując swoje cele biznesowe - podejmuje dobrowolne działania poprawiające relacje z pracownikami, klientami, dostawcami, otoczeniem społecznym i wszystkimi innym interesariuszami.

Zespół projektowy chce ułatwić firmom zrozumienie, jak koncepcja CSR może przełożyć się na ich przewagi konkurencyjne oraz w jaki sposób można ją powiązać bezpośrednio ze strategią biznesową.

Jednym z głównych zadań projektowych jest wypracowanie metodyki, którą będą mogły stosować firmy planujące lub już realizujące Dobre Praktyki CSR. Chcemy poddać uważnej analizie to, co dziś firmy robią w Polsce w ramach CSR i na tej podstawie zaproponujemy całościowy model społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
Z jednej strony, będzie on uwzględniał wyniki dotychczasowej debaty w Polsce i na świecie na temat treści CSR (m.in. projekt normy ISO 26000), z drugiej zaś musi uwzględniać polskie realia. Właśnie z tego powodu zależy nam na Państwa aktywnym udziale w projekcie!

Dobra Praktyka CSR to dobrowolne działanie stanowiące wyraz społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, wykraczające poza wymogi określone przepisami prawa, mające charakter aktywności podejmowanej w dłuższej perspektywie czasowej, przyczyniające się do realizacji celów zdefiniowanych w ramach jednego z poniższych obszarów:

* ład organizacyjny
* prawa człowieka
* stosunki pracy
* ochrona środowiska naturalnego
* praktyki rynkowe
* relacje z konsumentami
* zaangażowanie społeczne.


Dlaczego warto zgłosić Dobre Praktyki CSR?



* Każda firma, która nadeśle do nas opis DP, otrzyma informację zwrotną wskazującą na działania podejmowane w sposób prawidłowy oraz te, które wymagają modyfikacji.

* 20 DP, które najlepiej spełniać będą kryteria stworzonej przez nas metodyki oceny DP, otrzyma specjalne wyróżnienia; będą również promowane w mediach, na stronie www.odpowiedzialnafirma.pl oraz w wydawnictwach opracowywanych w ramach projektu.

* W 10 losowo wybranych firmach spośród tych, które zgłoszą nam swoje DP, eksperci z Deloitte przeprowadzą bezpłatne audyty CSR-owe.

* Opisy konkretnych DP będą inspirować wszystkie przedsiębiorstwa zainteresowane wdrożeniem CSR.

* W oparciu o naszą metodykę oraz doświadczenia zgromadzone w toku prac projektowych opracowany zostanie poradnik nt. "Planowania i realizacji praktyk CSR" zawierający m.in. opis najlepszych otrzymanych praktyk.

Jak zgłosić do projektu Dobrą Praktykę CSR?



* Zgłoszenia można nadsyłać od 23 września 2009 r. do 31 stycznia 2010 r.

* Wzór opisu Dobrej Praktyki CSR znajdą Państwo na stronie www.odpowiedzialnafirma.pl

* Wysłanie oraz zamieszczenie na stronie www i w innych publikacjach związanych z realizowanym projektem opisów Dobrych Praktyk CSR jest bezpłatne.

Zapraszamy firmy do zgłoszenia nam Dobrych Praktyk CSR!