Dobroczyńca Roku 2008

Rozpoczyna się dwunasta edycja konkursu dla firm zaangażowanych społecznie. Głównym celem Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” jest propagowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu i nagradzanie przedsiębiorstw wyróżniających się w zakresie działalności filantropijnej.

W tym roku zostały wprowadzone znaczące zmiany w organizacji programu Konkursu, gdyż ważne jest, aby nowe trendy społecznej odpowiedzialności polskich przedsiębiorstw znalazły swoje odzwierciedlenie w Konkursie. Dlatego też w miejsce „Współpracy firmy z organizacją pozarządową” zostało wprowadzonych pięć kategorii tematycznych:
• Ekologia
• Edukacja
• Kultura i sztuka
• Zdrowie
• Pomoc społeczna.
Jednocześnie istotnym aspektem Konkursu jest zaznaczenie pozycji organizacji pozarządowych, będących często pomysłodawcami i współwykonawcami projektów realizowanych dzięki pomocy przedsiębiorstw. Z tego też względu w powyższych kategoriach, w których to organizacje nominują współpracujące z nimi firmy, nagradzane i promowane będą projekty partnerskie, obliczone na długofalową współpracę miedzy sektorami. Laureaci każdej z nich zostaną wyłonieni za pośrednictwem głosowania internetowego, w którym to internauci będą mieli możliwość oddania głosu na jednego z trzech półfinalistów wskazanych w każdej kategorii przez Kapitułę Konkursu. Głosowanie odbędzie się w dniach 20 kwietnia – 3 maja 2009 roku.

W celu pokazania społecznej odpowiedzialności biznesu w szerszym kontekście, w ramach tegorocznej edycji zostaną przeprowadzone:
• badanie ilościowe dotyczące stosunku Polaków do dobroczynności (grudzień 2008 r.)
• badanie jakościowe na bazie danych Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”, które pozwoli stworzyć zestawienie tendencji, jakie można obserwować w czasie dwunastu lat trwania Konkursu.

Wyniki badań zostaną opublikowane w tegorocznym raporcie z Konkursu, który zostanie przedstawiony na uroczystej Gali Finałowej (w przeddzień dnia dobrych uczynków, 18 maja 2009 r.).

Darczyńcą tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu Konkursu czuwa firma Ernst & Young. Strategię działań media relations Konkursu opracowała i realizuje agencja Network PR. Patronat medialny nad Konkursem objęli: portal organizacji pozarządowych ngo.pl, miesięcznik Forbes, portal Money.pl oraz telewizja TVN CNBC Biznes. Parterami jedenastej edycji są Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Business Centre Club oraz Polska Rada Biznesu.

Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku" jest największym programem promującym dobroczynność i społeczne zaangażowanie firm w Polsce. W konkursie nagradzane są firmy, które skutecznie realizują działania społeczne we współpracy z organizacjami pozarządowymi, wspierają je merytorycznie, finansowo, rzeczowo oraz świadcząc usługi, a także firmy, które swojej aktywności społecznej nadały charakter strategiczny. Konkurs istnieje od 1997 roku, w dziesięciu edycjach konkursu zgłoszono 3 498 nominacji, a tytułem "Dobroczyńcy Roku" nagrodzonych zostało 124 firm i fundacji utworzonych przez firmy. Laureaci otrzymują statuetkę "Dobroczyńcy Roku", dyplomy oraz prawo do wykorzystywania tytułu i logotypu konkursu.

Więcej informacji o konkursie: www.dobroczyncaroku.pl