EFNI 2019: Dlaczego PPK jest korzystne również dla pracodawcy?

Prelegenci dyskutowali o opłacalności Pracowniczych Planów Kapitałowych, zastanawiając się, czy wdrożenie PPK może być zbieżnym interesem przedsiębiorców i pracowników oraz czy korzyści mogą przewyższyć koszty?

PPK zaczyna już obowiązywać w dużych firmach. Celem panelu były próby znalezienia sposobów na wykorzystanie PPK na potrzeby pracodawców jako instrumentu w budowaniu wizerunku firmy i szansy na jej rozwój. Wskazywano również podobieństwa i różnice z istniejącymi Pracowniczymi Programami Emerytalnymi. Moderatorem dyskusji był Rober Lisicki, dyrektor Departamentu Pracy w Konfederacji Lewiatan.

- Część pracodawców nie widzi korzyści płynących z PPK. Liczymy, że nasza praca to zmieni - powiedział Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK. Jest to spółka prowadząca stronę mojePPK.pl, oraz zajmująca się edukacją i informacją instytucji uczestniczących w Radzie Dialogu Społecznego przy współpracy z Ministerstwem Finansów i Komisją Nadzoru. - Systemy dodatkowego oszczędzania obowiązują w większości krajów Zachodu, do którego chcemy przecież równać pod względem wynagrodzeń i kultury pracy - dodał szef portalu.

- PPK otworzyło w Polsce dyskusję dotyczącą oszczędzania na przyszłość pracowników - zaznaczył Lisicki.

- Chcemy współuczestniczyć w zmianie podejścia obowiązującego na rynku pracy. To dla nas możliwość wyróżnienia się oferowanymi przez nas propozycjami spośród innych pracodawców - powiedziała Wiesława Czarnecka-Stańczak, dyrektor ds. zarządzania personelem w Siemensie.

- Pomoc brokerów ubezpieczeniowych na każdym kroku przystępowania do PPK jest nieoceniona. Istotne są również szkolenia dla pracowników, którzy mają bardzo wiele pytań dotyczących tego zagadnienia, by nie musieli szukać tych informacji na własną rękę - radziła pracodawcom Karolina Parkitna, dyrektor działu organizacyjno-administracyjnego w stoczni CRIST S.A.

- Odpowiedzialny pracodawca powinien edukować swoich pracowników, by zabezpieczali swoją przyszłość - podkreśliła Czarniecka-Stańczak.

Partnerem merytorycznym panelu był PFR Portal PPK

***

Europejskie Forum Nowych Idei to jedna z największych w tej części kontynentu konferencji, poświęcona globalnym trendom, nowym ideom oraz przyszłości Europy. Przedstawiciele biznesu, charyzmatyczni mówcy, liderzy i decydenci oraz autorytety ze świata kultury i nauki podczas kilkudziesięciu wydarzeń, paneli, spotkań otwartych, kontrapunktów czy nocnych rozmów debatują o najważniejszych wyzwaniach dla biznesu i społeczeństw w zmieniającym się świecie, o globalnych trendach oraz o przyszłym kształcie Unii. Forum co roku gromadzi ponad tysiąc uczestników - przedstawicieli świata biznesu, nauki, kultury oraz administracji zarówno polskiej jak i europejskiej.
Podczas tegorocznej edycji, zatytułowanej #CoBędzieJutro, organizatorzy pragną zmierzyć się z wyzwaniami, które przed każdym z nas stawia współczesny świat. Zaplanowano dyskusje w ramach trzech bloków tematycznych: „Europa i społeczeństwo", „Rynek i gospodarka" oraz „Technologia i praca". Poruszone zostaną takie kwestie jak Brexit, przyszłość Unii Europejskiej po tegorocznych wyborach do Parlamentu Europejskiego, fake news, handel międzynarodowy, przemysł 5.0, zdrowie publiczne, a także zmiany na rynku pracy.
Więcej informacji: www.efni.pl

Organizator: Konfederacja Lewiatan
Współorganizatorzy: BusinessEurope, Sopot
Patronat honorowy: Parlament Europejski, Rada Dialogu Społecznego

Partner strategiczny: Orange

Partnerzy główni: BNP Paribas, Citi Handlowy, Google, Invest in Pomerania, IKEA, MetLife, Pilotmaker, Samorząd Województwa Pomorskiego, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych

Partnerzy wspierający: Związek Pracodawców Firm Produkcyjnych, Adecco, BASF, Blue Media, Dr Irena Eris, Ergis, Facebook, Maspex, mBank, Polska Rada Biznesu, PZL-Świdnik, Siemens, Tesco, Uniwersytet Łódzki

Partnerzy merytoryczni: Centrum Innowacyjnej Edukacji, Centrum Stosunków Międzynarodowych, In.Europa, Millennium Docs Against Gravity, Ośrodek Przetwarzania Informacji, PFR Portal PPK, Polityka Insight, THINKTANK, AI notrace expedition, Polski Instytut Ekonomiczny, Kultura Liberalna, Akademia Grzegorza Turniaka, Zwolnieni z Teorii

Strategiczni partnerzy medialni: Wirtualna Polska, TOK FM, Dziennik Gazeta Prawna, TVN24GO

Partnerzy medialni: Chillizet, Puls Biznesu, MyCompany, AMS, Forbes, Warsaw Business Journal, Parkiet, Trójmiasto.pl, Radio Gdańsk, Business Insider Polska, Sztuczna Inteligencja, Euractiv.pl, Euractiv

Partner logistyczny: Port lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy
Producent wykonawczy: Platige Image