Jak wykorzystać rewolucję cyfrową dla projektowania rozwoju gospodarczego?

W trakcie Panelu Związku Pracodawców Technologii Cyfrowych LEWIATAN paneliści dyskutowali o wykorzystaniu rewolucji cyfrowej dla projektowania rozwoju gospodarczego. Ade McCormack, doradca ds. strategii cyfrowych UK, podkreślał, że na cyfryzację trzeba patrzeć w szerszym kontekście - antropologicznym, bo cyfryzacja będzie wpływała na wszystkie warstwy życia ludzkiego. Jedynie takie podejście zapewni, że cyfryzacja stanie się lewarem dla rozwoju gospodarczego.

Tomasz Klekowski z Intela wskazywał jak technologia już dziś „skurczyła świat" i umożliwiła lepsze korzystanie z talentów i zasobów. Jednocześnie zwrócił uwagę, że strategia dotycząca cyfryzacji jest bardzo potrzeba w regionie CEE. Podkreślił, że niektóre globalne firmy wydają na R&D więcej niż Polska.

Sebastian Christow z Ministerstwa Rozwoju odpowiadając na kwestie budowania strategii powiedział, że dla Rządu kluczowe jest, aby ten dokument był adaptowalny i dał szybko odczuwalną zmianę. Podkreślił, że działania w Ministerstwie zmierzają w dobrym kierunku. - Możemy polepszyć obecne modele wzrostu gospodarczego Polski, jeśli poprawimy jakość edukacji, zapewnimy dostęp do wysokorozwiniętego transportu oraz efektywnie działających instytucji publicznych - powiedział również."

Michał Boni, Poseł Parlament Europejskiego, skomentował, że przygotowana przez Rząd Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju nie kładzie wystarczająco mocnego nacisku na kwestie cyfrowe. Jednocześnie podkreślał, że cyfryzacja może pomóc Europie pokonać granice i połączyć Europejczyków, stąd należy poświęcić jej dużo uwagi.

Boni mówił również, że potrzebujemy, by cały rynek pracy, wszyscy pracownicy, byli częścią rewolucji cyfrowej. Ludzie w starszym wieku nie mogą być z niej wykluczeni, bo wówczas nie będą mogli korzystać z nowych narzędzi takich jak telemedycyna.

Marc Mosse z Microsoft wskazał, że kluczową kwestią w firmie jest praca całego zespołu na ekosystem. Mówił również, że bezpośredni kontakt z konsumentem, dzięki cyfryzacji, poprawia efektywność biznesu i oszczędza czas. Jednocześnie personalizacja produktów to wielka zaleta dla konsumentów.

Gabriele Bischoff, EKES, poparła wypowiedź Marca Mosse i podkreśliła, że włączanie pracowników w tworzenie innowacji to dobra praktyka. Mówiła też, że potrzebna jest wspólna europejska wizja jak chcemy Europę cyfrować. Strategia powinna uwzględniać różnice między krajami i jednocześnie rysować ścieżkę dojścia tych krajów do cyfryzacji.


Fotogaleria

 

***

Europejskie Forum Nowych Idei to międzynarodowy kongres środowisk biznesowych z udziałem wybitnych przedstawicieli świata polityki, kultury, nauki i mediów. Organizowane jest od 2011 r. przez Konfederację Lewiatan we współpracy z BusinessEurope, Miastem Sopot oraz polskimi i międzynarodowymi firmami i instytucjami. Celem Forum jest wypracowywanie pomysłów na silną Europę i konkurencyjną gospodarkę, otwartą na trendy cywilizacyjne i technologiczne. Tegoroczna edycja EFNI odbywa się w dniach 28-30 września w Sopocie, a jej hasło przewodnie to „Przyszłość pracy. Realia, marzenia i mrzonki”.

Więcej informacji: www.efni.pl   

 

Patronat honorowy                            Parlament Europejski

Partnerzy instytucjonalni                 Grupa Pracodawców EKES, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, Rada Dialogu Społecznego

Strategiczni partnerzy medialni     „Dziennik Gazeta Prawna”, Grupa Onet.pl

Partner Gali otwarcia                        Bank Pekao S.A.

Partner Gali zamknięcia                   MetLife

Partnerzy główni                                BMW Group, Citi Handlowy, „Do Rzeczy”, Fiat Chrysler Automobiles, „Forbes”, France 24, Intel, „Newsweek”, Orange Polska, „Parkiet”, POLITICO, Polskie Forum HR, Radio ZET, Związek Pracodawców Technologii Cyfrowych Lewiatan

Partnerzy wspierający                      AMS, „Bloomberg Businessweek Polska”, „Gazeta Wyborcza”, Havas Media Group, IKEA, „Liberté!”, LINKLEADERS, „My Company Polska”, Polska Agencja Prasowa, „Puls Biznesu”, Quatro Por Quatro, Rada Firm Rodzinnych Konfederacji Lewiatan, Radio TOK FM, „Warsaw Business Journal Observer”, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych

Partnerzy merytoryczni                    Centrum Stosunków Międzynarodowych, European Council on Foreign Relations, Polityka Insight, Ośrodek THINKTANK, Global Compact Poland, Światowa Akademia Sztuki i Nauki

Producent wykonawczy                    Agencja IDFX

 

Dodatkowe informacje:
Zbigniew Maciąg
zmaciag@konfederacjalewiatan.pl
tel.: +48 604 589 080