Nowe logo Koalicji i kampanii edukacyjnej Wybieram e-faktury
2014-01-16
Znamy zwycięzcę konkursu graficznego zorganizowanego przez Koalicję „Wybieram e-faktury" powołaną przez Konfederację Lewiatan. Przedmiotem konkursu było stworzenie logotypu dla samej Koalicji oraz kampanii edukacyjnej, w ramach której prowadzone są działania promujące ideę korzystania z e-faktur. Zwycięzcą konkursu został Maciej Zakrzewski.
Zwycięska praca została wybrana przez członków Koalicji „Wybieram e-faktury", w skład której wchodzą obecnie: Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A., Orange Polska, UPC Polska, ING oraz Sage. Jury miało nie lada orzech do zgryzienia ponieważ do konkursu zgłoszono aż 580 projektów.
„W procesie wyłaniania zwycięskiej pracy braliśmy pod uwagę przede wszystkim: nowoczesną formę, łatwość zapamiętania oraz nawiązanie do aspektu ekologicznego korzystania z faktur elektronicznych. Praca Macieja Zakrzewskiego spełniała wszystkie te kryteria. Zwycięzcy serdecznie gratulujemy! Chcemy, by znak ten stał się popularnym symbolem e-faktur, do tej pory go brakowało" - powiedziała Joanna Zaręba, Dyrektor Departamentu Komunikacji Konfederacji Lewiatan.
Konkurs miał charakter otwarty, udział w nim mogli wziąć zarówno zawodowi graficy, jak
i amatorzy zajmujący się grafiką hobbistycznie. Organizator przewidział nagrodę pieniężną dla autora najlepszej pracy. Wszystkie prace konkursowe dostępne są na stronie http://corton.pl/konkurs/1626-logo-dla-koalicji-i-kampanii-edukacyjnej-wybieram-e-faktury.
Celem kampanii „Wybieram e-faktury" jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na zalety korzystania z e-faktur i obalanie mitów związanych z wykorzystywaniem faktur elektronicznych Obecnie, pod względem popularności nowoczesnych form rozliczeniowych jesteśmy na ostatnim miejscu w Europie. Według różnych szacunków jedynie 10 procent faktur w Polsce ma formę elektroniczną.
W ramach kampanii prowadzone są szeroko zakrojone działania informacyjno-edukacyjne. Ich celem jest nie tylko edukacja społeczeństwa na temat sposobów udostępniania i płatności e-faktur. Koalicji zależy również na zwiększeniu świadomości konsumentów w obszarze regulacji prawnych określających status e-faktur w Polsce. Kampania ma ponadto zwrócić uwagę Polaków na ekologiczne skutki wystawiania faktur papierowych. Logo kampanii będzie wykorzystywane w komunikacji projektu m.in. na stronach internetowych, materiałach prasowych i promocyjnych firm popierających e-faktury. Więcej szczegółów dotyczących kampanii znajduje się na stronie www.wybieramefaktury.pl