„Lider dialogu z interesariuszami

Jeszcze tylko do 21.03 można zgłaszać dobre praktyki w konkursie „Lider dialogu z interesariuszami". Konkurs przeznaczony jest dla firm, które realizują projekty CSR z uwzględnieniem dialogu z interesariuszami.

- Konkurs cieszy się sporym zainteresowaniem, trafia do nas wiele zapytań od firm. Spodziewamy się, że w ostatnim tygodniu zbierania zgłoszeń trafi do nas wiele ciekawych aplikacji - tłumaczy Zbigniew Gajewski, zastępca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan.

Aby wziąć udział w konkursie wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.odpowiedzialnafirma.pl, w którym należy opisać zrealizowany projekt i przesłać go na adres konkurs@konfederacjalewiatan.info.

Autorzy najlepszych projektów zostaną nagrodzeni podczas konferencji „Czy w biznesie mamy deficyt dialogu?", która odbędzie się w dniu 25.04.2014 roku w Warszawie. Wyróżnione projekty będą szeroko promowane przez Konfederację Lewiatan.

Konkurs realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Gospodarki i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Partnerami konkursu są Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Great Place to Work Institute, CR Navigator oraz CSRinfo.

Regulamin oraz formularz zgłoszeniowy wraz z metodyką oceny praktyk, a także pozostałe informacje o konkursie dostępne są pod adresem www.odpowiedzialnafirma.pl.

Konkurs „Lider dialogu z interesariuszami" jest częścią projektu „Promocja zaangażowania przedsiębiorstw w budowę kapitału społecznego w Polsce poprzez wykorzystanie narzędzi CSR" realizowanego przez Konfederację Lewiatan oraz Deloitte, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Więcej informacji udziela:

Filip Pietkiewicz-Bednarek

Konfederacja Lewiatan

tel. (+48 22) 55 99 902

e-mail: fpietkiewicz@konfederacjalewiatan.info

 

 

Konfederacja Lewiatan skupia ponad 3900 firm zatrudniających w sumie ponad 750 tys. osób. Jest członkiem Komisji Trójstronnej ds. Społeczno-Gospodarczych. Należy do organizacji BUSINESSEUROPE - będącej reprezentantem interesów przedsiębiorców i pracodawców wobec Komisji Europejskiej,  Parlamentu Europejskiego i innych instytucji UE. Skutecznie zabiega o lepsze prawo dla polskich przedsiębiorców, dba o ich wizerunek. Monitoruje bariery dla przedsiębiorczości i przygotowuje własną ekspertyzę makroekonomiczną.

 

Deloitte to marka, pod którą pracują wspólnie dziesiątki tysięcy profesjonalistów w niezależnych od siebie firmach na całym świecie. Deloitte w Polsce jest jedną z wiodących firm doradczych w kraju, świadczącą usługi profesjonalne w sześciu głównych obszarach: audytu, doradztwa podatkowego, konsultingu, zarządzania ryzykiem, doradztwa finansowego oraz prawnego za pośrednictwem ponad 1000 profesjonalistów z Polski i zagranicy.

 

Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest najstarszą i największą organizacja pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Forum to organizacja typu think-and-do-tank, będąca rzecznikiem prowadzenia biznesu w sposób odpowiedzialny, czyli biorący pod uwagę wpływ przedsiębiorstwa na środowisko i społeczeństwo. Wyznaczamy trendy i kierunki odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju w Polsce. Działamy od roku 2000, podejmując liczne inicjatywy umożliwiające dialog i wymianę doświadczeń w zakresie odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju pomiędzy czterema grupami interesariuszy: firmami, przedstawicielami władz publicznych, organizacjami pozarządowymi oraz środowiskiem akademickim. Więcej na: www.odpowiedzialnybiznes.pl

 

Great Place to Work(R) Institute Polska jest filią globalnej firmy doradczej prowadzącej badania jakości miejsc pracy w 50 krajach świata. Co roku w tych badaniach bierze udział ponad 6000 organizacji zatrudniających łącznie blisko 12 mln pracowników. Badania Great Place to Work(R) oparte są na sprawdzonej metodologii, która ma empiryczny rodowód. Pozwalają rozpoznawać wspaniałe miejsca pracy, w których relacje między menedżerami i pracownikami cechuje wysoki poziom zaufania. Dostarczają jednocześnie wartościowych informacji pomocnych w rozwijaniu takiej kultury organizacyjnej, która daje firmom konkurencyjną przewagę na rynku pracodawców.

 

CR Navigator jest kwartalnikiem poświęconym społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jego wydawcą jest firma GoodBrand & Company CEE, specjalizująca się we wdrażaniu do firm w Europie strategii zrównoważonego biznesu. Magazyn zawiera case studies przypadków polskich i zagranicznych, artykuły i dyskusje, wywiady z praktykami i specjalistami z dziedziny CSR oraz z przedstawicielami biznesu, kultury i nauki, przybliżające tematykę i narzędzia CSR. Kwartalnik adresowany jest przede wszystkim do sektora biznesu, do organizacji pozarządowych oraz do środowisk akademickich. Jego uzupełnieniem jest strona internetowa www.crnavigator.com, newsletter z oraz profil na Facebooku i Twitterze.

 

CSRinfo to firma edukacyjno-doradcza świadcząca wyspecjalizowane usługi w zakresie  społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Ambasada CSR, tak niektórzy określają firmę. Animator działań CSR na polskim rynku, współpracuje z biznesem, organizacjami społecznymi i uznanymi międzynarodowymi partnerami.  Firma doradza polskim i międzynarodowym firmom oraz prowadzi szkolenia dla firm, organizacji społecznych, agend rządowych i uczelni. Posiada bogate doświadczenie w tematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. CSRinfo współtworzy, wdraża i promuje na polskim rynku międzynarodowe standardy społecznej odpowiedzialności biznesu. Firma uczestniczyła na szczeblu międzynarodowym w tworzeniu normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000 i brała udział w jej tłumaczeniu i promocji w Polsce. CSRinfo również przetłumaczyło i promuje serię  standardów AA1000 będących narzędziem dialogu z interesariuszami. Jest jedyną firmą w Polsce należącą do sieci partnerów Global Reporting Initiative, której standard raportowania promuje w Polsce. Jest także GRI Data Partnerem. Więcej www.csrinfo.org