New Europe 100 challengers na EFNI 2014

W czasie Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie, w październiku br., zostanie po raz pierwszy ogłoszona lista New Europe 100, którą przygotowuje Res Publica wraz z Google, Funduszem Wyszehradzkim oraz we współpracy z Financial Times i kilkudziesięcioma instytucjami z Europy Środkowej i Wschodniej.

Istnieje wiele rankingów najmądrzejszych, najbogatszych i najbardziej wpływowych osób na świecie. New Europe 100 ma wskazać te osoby z Europy Środkowej i Wschodniej, które dopiero znajdą się na takich listach. Wyróżnia ich odwaga myślenia, kreatywność i wyjątkowe umiejętności. To właśnie najprawdopodobniej te osoby i ich idee nadają lub będą nadawać kierunek zmianom na świecie.

Finałowa setka listy New Europe 100 zostanie ogłoszona 2 października w czasie Google Big Tent podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie.

Zachęcamy Państwa do zgłaszania kandydatów do listy (#NE100 challenger) na stronie ne100.org lub na Twitterze wraz z hashtagiem #NE100.

Lista 100 challengerów z Europy Środkowej i Wschodniej jest jednym z wielu wydarzeń EFNI 2014, które współtworzone są przez międzynarodowych partnerów Forum. W agendzie znajda się ponadto:

·         biznesowe Spotkanie Trójkąta Weimarskiego, poświęcone sposobom pobudzenia europejskiej gospodarki,

·         panel BUSINESSEUROPE skoncentrowany na ustaleniu warunków bezpieczeństwa energetycznego Europy,

·         panel komitetu biznesowego OECD, podczas którego zostaną zaprezentowane projekty OECD w obszarach handlu, inwestycji i reformy regulacji,

·         panel Grupy Pracodawców EKES identyfikujący szanse i zagrożenia wynikające z negocjowanego traktatu UE-USA (TTIP),

·         debata organizowana przez LIBERTÉ! we współpracy z dwiema największymi w Europie sieciami liberalnych think tanków: 4LIBERTY.EU i European Liberal Forum, a także Fundacją im.  Friedricha Naumana, poświęcona przyszłości europejskiego państwa dobrobytu,

·         Forum Publicystów Europejskich, podczas którego środowisko dziennikarskie przedstawi swój pogląd, jak komunikować Unię Europejską, aby przybliżyć ją obywatelom.