Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego – SMB zmienia nazwę

W Nowy Rok SMB wkroczyło z nową nazwą Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. O zmianie zadecydowało Nadzwyczajne Zebranie Członków Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, odpowiadając w ten sposób na potrzeby i oczekiwania rynku.


Po dwóch latach zbierania uwag dotyczących zmiany nazwy Stowarzyszenia i po dogłębnym przeanalizowaniu wszelkich „za" i „przeciw" - ostatecznie Nadzwyczajne Zebranie Członków SMB podjęło decyzję, aby zmienić nazwę SMB na Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

„Od dłuższego już czasu odczuwaliśmy presję środowiska na zmianę nazwy. Świat poszedł do przodu, a wraz z nim narzędzia komunikacji z klientami. Coraz trudniejszy czy też wręcz niemożliwy jest podział według schematu BTL (Below The Line) i ATL (Above The Line). Wraz z pojawieniem się internetu wszystko uległo zmianie. Naszymi członkami są firmy wykorzystujące znacznie szersze spektrum narzędzi marketingowych niż klasycznie pojmowane narzędzia marketingu bezpośredniego. Chcemy być ich skutecznym reprezentantem, a jednocześnie otworzyć się na nowe środowiska biznesowe, które do tej pory nie mogły znaleźć swojego przedstawiciela na szybko zmieniającym się rynku polskim" - podkreśla Maciej Wielkopolan, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Zmiana nazwy ma przynieść określone korzyści Stowarzyszeniu i jego członkom.
• Człon „Polskie" odzwierciedla zasięg organizacji, dodając jej siły oddziaływania i wzmacniając reprezentacyjność, zwłaszcza w coraz mocniejszych i ważniejszych kontaktach z różnymi agendami rządowymi/państwowymi.
• Odejście od zwrotu „Bezpośredni" - który dla większości klientów jest archaizmem i wywoływał niepotrzebne wątpliwości.
• Łatwiejsze otwarcie Stowarzyszenia dla klientów.
• Zagospodarowanie większego obszaru rynku, ale bez rezygnacji z marketingu bezpośredniego, który pozostaje kluczową częścią działań Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
Istnieje od 1995 roku i jest najważniejszą organizacją non-profit, która zrzesza najbardziej dynamiczne firmy działające w obszarze marketingu bezpośredniego i interaktywnego, przestrzegające najwyższych zasad etycznych. Misją Stowarzyszenia jest integracja i rozwój branży marketingu bezpośredniego i interaktywnego, promocja najlepszych rynkowych praktyk oraz firm stosujących najwyższe standardy działania.

Współpracujemy ze środowiskiem oraz naszymi partnerami, tworzymy warunki sprzyjające rozwojowi marketingu bezpośredniego i interaktywnego w Polsce zgodnie z obowiązującym prawem i zasadami etyki zawodowej.

Wspieramy rozwój zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych kanałów komunikacji bezpośredniej.
Tworzymy odpowiednie warunki ramowe sprzyjające innowacyjności i społecznej akceptacji marketingu bezpośredniego jako pożądanej formy komunikacji w życiu gospodarczym.

Pomagamy w kreowaniu odpowiedzialnego dialogu pomiędzy konsumentami, przedsiębiorstwami, organizacjami charytatywnymi, oświatowymi i kulturalnymi oraz instytucjami państwowymi.

Kontakt dla mediów:
Sabina Dzik
Administrative Director, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
e-mail: sabina.dzik@smb.pl
tel.: +48 601 971 336