Trzynasta edycja Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”
2009-11-25
Celem Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” jest promocja idei społecznego zaangażowania firm oraz najlepszych przykładów społecznych projektów realizowanych przez przedsiębiorstwa, samodzielnie i we współpracy z organizacjami pozarządowymi. W tym roku po raz trzynasty najbardziej aktywne społecznie firmy zostaną nagrodzone za szczególnie wyróżniające się działania z zakresu społecznego zaangażowania biznesu.
Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” jest doskonałą okazją dla organizacji pozarządowych, aby podziękować swoim biznesowym partnerom, a konsumentom pozwala zapoznać się z działalnością społeczną firm.
Zgłoszone do Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” wnioski będą dotyczyć działalności społecznej planowanej i realizowanej przez firmy w czasie kryzysu. Tegoroczna edycja pozwoli przekonać się, w jaki sposób kryzys gospodarczy wpłynął na CSR: czy działalność społeczna uległa ograniczeniu w stosunku do 2008 roku, czy może pojawiły się w niej nowe trendy?
Do trzynastej edycji firmy mogą być zgłaszane w 3 kategoriach konkursowych:
1. „Współpraca firmy z organizacją pozarządową” – firmę zgłasza organizacja pozarządowa – fundacja lub stowarzyszenie.
2. „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy” – firmy samodzielnie zgłaszają swoją kandydaturę.
3. „Lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy” – do konkursu zgłoszone mogą być firmy realizujące działania pro bono na rzecz lokalnej społeczności. W tej kategorii kandydatury zgłaszają organizacje należące do sieci Lokalnych Organizacji Grantowych oraz ich bezpośredni beneficjenci, będący organizacjami pozarządowymi.
Wnioski przesłane do Konkursu będą oceniane przez ekspertów w dziedzinie społecznego zaangażowania biznesu, a następnie rozpatrywane przez Kapitułę, której członkami są w tym roku:
• Henryka Bochniarz z PKPP Lewiatan,
• Jerzy Karwelis z „Forbes”,
• Jerzy Koźmiński z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności,
• Roman Młodkowski z TVN CNBC Biznes,
• Zbigniew Niemczycki z Polskiej Rady Biznesu oraz
• Anna Potocka z Business Centre Club.
Dodatkowo, laureatów w kategorii „Współpraca firmy z organizacją pozarządową” wybierze publiczność w powszechnym głosowaniu internetowym, które odbędzie się w kwietniu 2010 roku. Uroczyste ogłoszenie zwycięzców nastąpi na Gali Finałowej Konkursu w maju 2010 roku.
W Konkursie mogą wziąć udział firmy i fundacje utworzone przez firmy, które angażują się w przedsięwzięcia o charakterze społecznym oraz współpracują przy ich realizacji z organizacjami pozarządowymi.
Zgłoszenia do Konkursu można dokonać poprzez wypełnienie wniosku elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej Konkursu www.dobroczyncaroku.pl, oraz poprzez nadesłanie zgłoszenia w formie papierowej, na adres Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, ul. Marszałkowska 6/6, 00-590 Warszawa, z dopiskiem „Dobroczyńca Roku”, do 31 stycznia 2010 roku.
Darczyńcą tegorocznej edycji konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa firma Ernst & Young.
Patronat medialny nad Konkursem objęli: portal organizacji pozarządowych ngo.pl, portal Gazety Wyborczej wyborcza.biz miesięcznik Forbes, telewizja TVN CNBC Biznes. Konkurs wspiera Stowarzyszenie Prasy Lokalnej.
Strategię działań media relations konkursu opracowała i realizuje agencja Network PR.
Partnerami trzynastej edycji Konkursu są Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, Business Centre Club oraz Polska Rada Biznesu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Magda Biejat
Tel.: (022) 622 01 22 wew.16
Dagmara Kruczkowska
Tel.: (022) 622 01 22 wew.17
www.dobroczyncaroku.pl
konkurs@dobroczyncaroku.pl