Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2008

Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprasza wszystkie firmy realizujące działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu (CSR) do zgłaszania tych inicjatyw do Raportu Odpowiedzialny biznes w Polsce 2008 – jedynej w naszym kraju publikacji zawierającej kompleksowe podsumowanie działań z zakresu CSR w mijającym roku oraz zbiór dobrych praktyk biznesowych.

Raport to doroczna publikacja Stowarzyszenia Forum Odpowiedzialnego Biznesu, będąca podsumowaniem zaangażowania firm w Polsce w realizację zasad odpowiedzialnego biznesu oraz przeglądem innych inicjatyw związanym z CSR w danym roku. Główny trzon Raportu Odpowiedzialny biznes w Polsce stanowią dobre praktyki CSR. W publikacji znajdują się również artykuły ekspertów, przegląd prasy, zawierający wycinki artykułów poświęconych CSR opublikowanych w polskiej prasie oraz kalendarium wydarzeń podejmujących zagadnienia CSR.

Spośród nadesłanych przez firmy dobrych praktyk Komitet Merytoryczny FOB wybierze najlepsze
i najciekawsze przykłady działań z obszaru CSR, które umieszczone zostaną w siódmej już edycji Raportu.

Zachęcamy firmy, które mogą poszczycić się dobrymi praktykami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, do jak najszybszego zgłoszenia ich do Raportu 2008.

Szczegółowe informacje o zasadach publikacji oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie www.odpowiedzialnybiznes.pl.

Zgłoszenia można nadsyłać do 12 stycznia 2009. Wysłanie zgłoszenia oraz zamieszczenie opisu dobrej praktyki w Raporcie jest bezpłatne.

**********


CSR (ang. corporate social responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu lub inaczej odpowiedzialny biznes, oznacza dobrowolne uwzględnianie przez firmy kwestii społecznych, etycznych i ekologicznych w ich działalności gospodarczej oraz w kontaktach z pracownikami, klientami, dostawcami, społecznością lokalną i innymi interesariuszami. Odpowiedzialny biznes to taki sposób prowadzenia firmy, w którym celem priorytetowym jest osiągnięcie równowagi między jej efektywnością biznesową a interesem społecznym. Jest to podejście przynoszące szereg korzyści i zwiększających konkurencyjność zarówno dużych korporacji, jak i firm z sektora MŚP. Programy, projekty i inne inicjatywy oraz działania firm związane
z odpowiedzialnym biznesem to dobre praktyki CSR.