Wartości dla biznesu

Trwa ogólnopolski program „Wartości dla biznesu” popularyzujący wśród przedsiębiorców ideę marketingu i zarządzania opartych na wartościach.

Impulsem do podjęcia działań były wyniki międzynarodowych badań sieci ECCO Network, według których koncepcja zarządzania przez wartości jest w Polsce prawie 4-krotnie mniej popularna niż w pozostałych krajach Europy.

Głównym celem „Wartości dla biznesu” jest popularyzacja wykorzystania w marketingu i zarządzaniu wartości firmowych oraz poprawa społecznego wizerunku biznesu w Polsce. Bezpośrednim impulsem do realizacji programu były ogłoszone w październiku b.r. wyniki międzynarodowych badań „Corporate Values Index 2006” sieci ECCO Network wskazujące, że w Polsce wartości wykorzystuje w zarządzaniu i marketingu zaledwie 21% największych przedsiębiorstw. W innych krajach (m.in. w Niemczech, we Włoszech, Hiszpanii, Norwegii i Wielkiej Brytanii, gdzie również prowadzono badania) wartości są istotnym narzędziem średnio dla 77% firm.

„Chcielibyśmy wpłynąć na profesjonalizację komunikacji w firmach oraz poprawić społeczną percepcję przedsiębiorców jako grupy działającej w poszanowaniu uznanych społecznie wartości.” – mówi Norbert Kilen, rzecznik programu – „Chcemy udowodnić, że wartości stanowią odpowiedź na wiele pytań nowoczesnego marketingu, mogą być ściągawką dla marketerów, ale potrafią też usprawnić pracę i relacje firmy z otoczeniem.”

„Wartości dla biznesu” to wspólna inicjatywa kilku partnerów. Wśród nich jest Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, firma badawcza PBS DGA oraz On Board PR – opiekun merytoryczny akcji. Partnerem wspierającym „Wartości dla biznesu” jest też firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland i agencja reklamowa San Markos. Patronami medialnymi przedsięwzięcia są „Gazeta Prawna”, Radio PIN 102FM, magazyn „Brief” i Mediarun.pl.

Więcej: www.wartosci.pl