Forum PR o wykorzystaniu wartości w marketingu

Wykorzystanie wartości to jeden z wiodących trendów w dziedzinie zarządzania, a wartości są też jednym z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu – wynika z raportu Corporate Values Index 2006 przygotowanego przez ON Board PR. Jego ciekawe wyniki zaprezentował Norbert Kilen 10 listopada podczas Forum PR Lewiatana.

Raport Corporate Values Index 2006 przygotowany przez międzynarodową sieć ECCO Network reprezentowaną w Polsce przez On Board PR podsumowuje wyniki badań prowadzonych od ponad roku w 12 krajach świata i opisuje systemy wartości, na których bazują największe przedsiębiorstwa 14 różnych branż. Wśród najważniejszych wartości, którymi firmy na świecie kierują się kształtując swoją strategię marketingową i politykę zarządzania pracownikami znalazły się jakość (obecna w deklaracjach 38% firm), innowacyjność (38%) i satysfakcja klienta (37%). Dalej uplasowały się m.in. przejrzystość (wskazywana jako istotna przez 21% przedsiębiorstw na świecie), troska o otoczenie (18%), praca zespołowa (18%) i know-how (17%). Zestaw wartości w firmach na świecie to najczęściej 4-5 pojęć odnoszących się zagadnień kluczowych z punktu widzenia działania przedsiębiorstwa.

Wykorzystanie wartości to jeden z wiodących trendów w dziedzinie zarządzania, a wartości są też jednym z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Zestaw własnych wartości (ang. corporate values) wsparty odpowiednim wdrożeniem stanowi istotną pomoc w kształtowaniu pożądanych zachowań pracowników, ich rekrutacji, a także podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących działań marketingowych. Zarządzanie przez wartości stanowi istotny postęp np. w stosunku do zarządzania przez cele i jest trendem, który nabiera coraz większego znaczenia we współczesnym biznesie i nowoczesnej komunikacji.

Pełna wersja raportu.