Polska Agencja Promocji Gospodarczej: ustawa prawie gotowa

Na posiedzeniu 2 grudnia 2004 r. podkomisja sejmowa ds. gospodarki zakończyła niemal wszystkie prace nad projektem Ustawy o Polskiej Agencji Promocji Gospodarczej. Nie zdecydowano jednak jeszcze, jak ma się ostatecznie nowa agencja nazywać, ale zgodnie z postulatami PKPP Lewiatan rozszerzono i doprecyzowano zadania agencji tak, by zajmowała się nie tylko przyciąganiem i obsługą inwestycji zagranicznych, ale także wspieraniem i promocją eksportu oraz promocją wizerunku Polski, w szczególności polskiej gospodarki.

Uwzględniono także udział przedsiębiorców w składzie Rady Agencji jako faktycznych beneficjentów systemu promocji gospodarczej. Wraz z przedsiębiorcami w Radzie Agencji zasiadać będą przedstawiciele niektórych resortów, których zadania wiążą się z zadaniami, które będzie realizowała nowa agencja. W skład Rady wejdą również przedstawiciele samorządu terytorialnego.