Sport w biznesie
2008-09-08
Za nami Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz Igrzyska Olimpijskie - olbrzymie, pełne emocji imprezy sportowe. Przed nami kolejne duże wydarzenia m.in. Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie. To bardzo dobry moment na dyskusję o sporcie i jego związkach z biznesem. Nasza konferencja jest wyjątkową okazją, by poznać tajniki rynku sportowego, wymienić doświadczenia i podzielić się obserwacjami w gronie uznanych ekspertów oraz zaproszonych polskich gwiazd sportu (m.in. Anny Barańskiej, Mariusza Czerkawskiego, Macieja Żurawskiego, Szymona Kołeckiego i Włodzimierza Lubańskiego).
W programie przewidzieliśmy prezentacje realiów i problematyki marketingu sportowego oraz dyskusję o perspektywach rozwoju sponsoringu sportowego w Polsce z punktu widzenia wszystkich interesariuszy rynku.Gościem specjalnym konferencji będzie dr Simon Chadwick, profesor Uniwersytetu Coventry, ekspert strategii biznesowych w sporcie, autor licznych wydawnictw nt. efektywności sponsoringu sportowego i publikacji specjalistycznych (m.in. Sport Marketing Europa oraz The International Journal of Sports Marketing and Management), konsultant słynnych klubów takich jak FC Barcelona i Atletico Madryt.
Spotkanie poprowadzi popularny komentator sportowy Mateusz Borek.
Po emocjonującej - jak na sportowe wydarzenie przystało - debacie zapraszamy na popołudniowy koktajl i możliwość kontynuowania dyskusji w mniej formalnej atmosferze.
Program
10:00 - 10:30 Rejestracja uczesników
10:30 - 10:40 Otwarcie konferencji, Mateusz Borek - telewizja Polsat
10:40 - 12:00 sesja 1 - Miejsce sportu w biznesie
10:40 - 11:00 Marketing przez sport - dlaczego warto?
• Sport jako platforma komunikacji
• Marketing przez sport jako alternatywa dla pozostałych działań promocyjnych
Damian Raciniewski - BSS Consultants
11:00 - 12:00 Keynote Speech: Marketing sportowy w Europie
• Efektywność marketingu sportowego, na podstawie doświadczeń m.in z. FC Barcelona i Atletico Madryt
Simon Chadwick - profesor Uniwersytetu Coventry
12:00 - 12:10 Przerwa kawowa
12:10 - 13:30 sesja 2 - Sport w praktyce biznesu
12:10 - 12:30 Case study
• Korzyści sponsoringu sportowego na przykładzie współpracy z klubem piłkarskim
• Nowe formy marketingu sportowego - naming rights (Allianz Arena)
Arkadiusz Żmudziński - Allianz, Główny Specjalista ds. Public Relations
12:30 - 12:50 Case study
• Branding przez sport, wizerunek sportowca w promowaniu produktów i marki (Marcel Desailly, Kiko, Deco)
Tomasz Mazur - BetClick,Country Manager
12:50 - 13:10 Case study
• Wizerunek sportowca w działaniach reklamowych (Monika Pyrek i Piotr Reiss)
Lilianna Sasin - Intermedica, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu
13:10 - 13:30 Case study
• PR sportowy jako narzędzie kreowania wizerunku firmy dla Barclays Premiership, sponsora angielskiej ekstraklasy piłkarskiej
Filip Mecner - BSS Consultants
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 15:20 Panel dyskusyjny
Od sportu do biznesu; od biznesu do sportu - doświadczenia własne
• Gwiazdy sportu o marketingu sportowym w kontekście popularności sportu, oczekiwań sponsorów i efektywności działań
prowadzenie:
Mateusz Borek - telewizja Polsat
uczestnicy:
Anna Barańska, Mariusz Czerkawski, Jakub Giermaziak, Szymon Kołecki, Włodzimierz Lubański, Maciej Żurawski
15:20 - 15:30 Podsumowanie konferencji , Mateusz Borek - telewizja Polsat
15:30 Koktajl i występ Sylwii Grzeszczak
Karta zgłoszeniowa