Szkolenie: Finanse dla menedżerów

Zapraszamy do udziału w szkoleniu, którego patronem została PKPP Lewiatan. Członkom Lewiatana przysługuje 10% rabat.

Podczas szkolenia Uczestnik nauczy się:
 Identyfikować obszary zarządzania wartością przedsiębiorstwa
 Konstrukcji oraz zasad oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa
 Analizy decyzji inwestycyjnych i strategicznych z perspektywy kreacji wartości dla właścicieli
 Zasad oceny projektów inwestycyjnych
 Technik analizy kosztów oraz zarządzania rentownością firmy

Program i informacje o wykładowcy

Szkolenie podzielono na kilka bloków tematycznych. W pierwszym z nich zostaną przedstawione zagadnienia wstępne, objaśniające przede wszystkim genezę, cele oraz zakres zarządzania wartością i ryzykiem firmy. Koncepcja ta stanowi fundament wszystkich omawianych podczas szkolenia narzędzi analitycznych, dlatego też dokładne przedstawienie tej kwestii stanowi punkt wyjścia i klamrę spinającą dla pozostałych części programu.

W drugiej części szkolenia Uczestnicy zapoznają się z konstrukcją sprawozdania finansowego oraz z klasycznymi narzędziami analizy finansowej kondycji przedsiębiorstw. Analiza dynamiki kluczowych elementów sprawozdania finansowego daje możliwość wstępnego zdiagnozowania sytuacji ekonomicznej firmy. Poprawna interpretacja uzyskanych wyników wymaga jednak znajomości kształtu samych sprawozdań finansowych, a także czynników, które jednorazowo mogą wpływać na poziom rentowności firmy. Dlatego też w pierwszej kolejności zostanie omówiona konstrukcja rachunków zysków i strat, sprawozdania bilansowego oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych, a także przedstawione zostaną mechanizmy, które jednorazowo mogą wpływać na poziom zyskowności przedsiębiorstwa. Identyfikacja przyczyn zmian kondycji finansowej wymaga jednak wyliczenia oraz interpretacji wskaźników finansowych płynności, sprawności działania, zadłużenia oraz rentowności, a także zinterpretowania ich wartości w kontekście rzeczywistych zdarzeń i działań podejmowanych przez zarząd. Dlatego też ta część szkolenia zostanie podsumowana kompleksową analizą przypadku, w skład którego wejdą nie tylko wstępna i wskaźnikowa analiza sprawozdania, ale także interpretacja uzyskanych wyników w kontekście informacji zawartych w notach objaśniających do sprawozdania badanej firmy.

Koncepcja zarządzania wartością i ryzykiem wartości firmy od lat dziewięćdziesiątych jest fundamentem nie tylko praktyki zarządzania finansami, ale również jedną z podstawowych koncepcji nauk o zarządzaniu i strategii przedsiębiorstw. Wiedza z tego zakresu pozwala oceniać decyzje strategiczne w kontekście ich wpływu na wartość płynącą dla właścicieli firmy, a także jest podstawą nowoczesnych systemów motywacyjnych. Wykorzystanie niektórych technik wchodzących w skład tzw. Value Based Management pozwala również na określenie działań, których podjęcie powinno przełożyć się na wzrost wartości firmy. Wszystkie te zagadnienia zostaną przedstawione, na podstawie analiz mini przypadków, w części trzeciej szkolenia. Dodatkowo omówione zostaną specyficzne uwarunkowania wpływające na nieco odmienne stosowanie koncepcji zarządzania przez wartość w firmach prywatnych i spółkach o rozproszonym akcjonariacie.

Jednym z podstawowych sposobów podnoszenia wartości firmy jest podejmowanie trafnych decyzji inwestycyjnych. Ocena racjonalności i wykonalności finansowej projektów inwestycyjnych jest zadaniem odpowiedzialnym i wymagającym wiedzy o narzędziach analitycznych dedykowanych do rozwiązywania tego typu problemów. Umiejętność kontekstowej interpretacji wyników analiz opłacalności inwestycji stanowi ważny element warsztatu menedżera. Temu zagadnieniu poświęcona zostanie czwarta część szkolenia.

Wiedza na temat sposobu wyliczania kosztu jednostkowego zgodnie z Ustawą o rachunkowości oraz na podstawie rachunku kosztów zmiennych, a także świadomość, w jakich przypadkach należy stosować poszczególne rachunki kosztów może mieć kluczowe znaczenie dla decyzji o przyszłości poszczególnych produktów, usług, części biznesowych danej firmy. Błędne decyzje, bazujące często na błędnej kalkulacji kosztów jednostkowych, mogą mieć zasadnicze znaczenie dla pozycji konkurencyjnej firmy. Dlatego też ostatnia część szkolenia zostanie poświęcona zagadnieniu kosztów jednostkowych oraz wykorzystaniu wiedzy o kosztach zmiennych i marżach pokrycia do podejmowania optymalnych decyzji w zakresie utrzymywania lub wycofywania z rynku danych produktów (usług), polityce cenowej, a także oceny przedsięwzięć biznesowych.

Cena: 1290 zł/os
990 zł/os - cena specjalna przy zgłoszeniu do 5 marca 2010 r.
lub przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z jednej firmy
Zapraszamy 30-31 marca 2010, Warszawa, Siedziba Dziennika „Rzeczpospolita”.

Kontakt: Beata Krawczyk, (022) 46-30-609, b.krawczyk@rp.pl, więcej informacji.

Cena obejmuje:
 Skrypt dydaktyczny opisujący wszystkie zagadnienia omawiane podczas szkolenia
 Płyta CD z plikami zawierającymi rozwiązania wszystkich zadań i przykładów omawianych podczas zajęć
 Zbiór modeli finansowych opracowanych w MS Excel i ułatwiających analizowanie decyzji z zakresu zarządzania wartością przedsiębiorstwa
 Przerwy kawowe
 Lunch
 Certyfikat ukończenia szkolenia

Szkolenie jest skierowane do członków zarządów i rad nadzorczych przedsiębiorstw, dyrektorów, menedżerów, pracowników firm podejmujących decyzje skutkujące poważnymi konsekwencjami finansowymi.