E-COMMERCE – szanse, trendy i wyzwania
Termin | 14 września 2021 |
Rejestracja |
Pandemia Covid-19 i wynikające z niej ograniczenia dla działania sklepów i galerii handlowych przyczyniły się do rekordowego rozwoju branży e-commerce. Konsumenci przekonali się, że przez Internet mogą kupować nie tylko sprzęt AGD i RTV, kosmetyki czy artykuły wyposażenia domu, ale też produkty po które do tej pory woleli się wybrać do stacjonarnego sklepu (żywność, obuwie dla dzieci).
Obserwowany wzrost sprzedaży w formule on-line to szansa dla wielu przedsiębiorstw na dotarcie do nowych klientów. Szansa ta wiąże się jednak z większą niż dotychczas koniecznością analizowania trendów, dopasowywania oferty, czy też wdrażania najnowszych rozwiązań technologicznych dedykowanych sprzedaży w Internecie. Także presja konsumentów na jak najszybsze dostawy w połączeniu z ograniczeniem śladu węglowego sprawiają, że właściciele sklepów internetowych muszą stale poprawiać jakość usług i proponować nowe rozwiązania.
W czasie konferencji zastanowimy się nad wpływem najnowszych trendów w branży e-commerce na funkcjonowanie firm i ocenimy czy obserwowane zachowania konsumenckie utrzymają się po zakończeniu pandemii. Powiemy też jak skutecznie adaptować firmę do nowych warunków na rynku e-commerce przy uwzględnieniu rozwoju narzędzi dedykowanych sklepom internetowym.
PROGRAM
Data: 14.09.2021
10:00 - 10:10 Otwarcie konferencji
· Maciej Witucki, prezydent Konfederacji Lewiatan
· Anna Kania-Okieńczyc, Vice President, Marketing and Custromer Experience Director, DHL Parcel Poland
10:10 - 10:35 E-commerce oczami analityczki trendów
· rozmowa z Natalią Hatalską, CEO infuture.institute, analityczką, trendwatcherką, autorką projektów badawczych i forecastingowych
spotkanie prowadzi dziennikarz ekonomiczny Aleksander Fedoruk
10:35 - 10:55 Prezentacja:
Śledzenie i profilowanie użytkownika w sklepie internetowym, czyli e-commerce w świetle nowych wymogów ePrivacy
Prowadząca: Karolina Kulikowska, prawnik w praktyce IP&TMT w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka sp.k.
10:55 - 11:20 Kontrapunkt: Czy targetowanie behawioralne pozwala skutecznie zwiększyć grono nowych klientów?
Prelegenci:
· Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca, Mobile Institute
· Marcin Krasuski, Government Affairs and Public Policy Manager, Google
Moderacja: Aleksandra Musielak, ekspertka ds. nowych technologii w Konfederacji Lewiatan
11:20 - 11:30 Przerwa
11:30 - 12:25 Panel 1. Biznes - konsumenci - trendy. E-commerce w postpandemicznym świecie
- stan rynku e-commerce po pandemii
- jak zmieniły się oczekiwania konsumentów nabywających dobra on-line
- główne trendy rozwoju e-commerce
- nowoczesna logistyka - klucz do sukcesu w handlu elektronicznym
Prelegenci:
· Joanna Bandera - Sikorska, kierownik ds. cen i analiz rynkowych, DHL Parcel
· Patrycja Sass-Staniszewska, prezes zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej
· Irek Sudnik, dyrektor generalny, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
· Ignacy Święcicki, kierownik Zespołu Gospodarki Cyfrowej, Polski Instytut Ekonomiczny
Moderacja: Aleksandra Musielak, ekspertka ds. nowych technologii w Konfederacji Lewiatan
12:25 - 12:45 Prezentacja:
Największe wyzwania podatkowe w działalności E-commerce
Prowadzący: Katarzyna Klimkiewicz-Deplano, partner zarządzająca w Advicero Nexia
Mirosław Siwiński, partner w Advicero Nexia
12:45 - 13:40 Panel 2. Czy sektor e-commerce może być eko? Dobre praktyki
- transformacja energetyczna na poziomie firmy, w tym wykorzystanie OZE
- transport: eko-flota i optymalizacja tras kurierskich
- dobre praktyki wewnątrz firmy
- jak e-commerce angażuje się w zrównoważony rozwój
Prelegenci:
· Dariusz Bąk, pełnomocnik zarządu ds. jakości, DHL Parcel
· Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability, Allegro
· Maciej Krzyczkowski, Head of Public Affairs, IKEA Retail Polska
Moderacja: Dorota Zawadzka-Stępniak, dyrektor Departamentu Energii i Zmian Klimatu, Konfederacja Lewiatan
13:40 - 14:00 Prezentacja:
E-commerce - rewolucja, czy ewolucja w sprzedaży na arenie krajowej i międzynarodowej?
Prowadząca: Izabela Stanisławiszyn, menedżer ds. rozwoju biznesu w DHL Parcel
14:00 - 14:10 Podsumowanie i zakończenie konferencji
· Krzysztof Kajda, zastępca dyrektora generalnego, szef Pionu Ekspertyzy, Konfederacja Lewiatan
· Anna Kania-Okieńczyc, Vice President, Marketing and Custromer Experience Director, DHL Parcel Poland
PROWADZĄCY
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Zarezerwuj swoje miejsce już dziś!