.
Zamknij X

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES:

Ten serwis stosuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

  • A
  • A
  • A

e-Akademia Lewiatana: Dyrektywa o sygnalistach – jakie zmiany dla przedsiębiorców

Termin 17 września 2021, godz.: 10:00-12:00
Rejestracja

http://ikongr.es/c/BhenDnEA


 

Polscy przedsiębiorcy (zatrudniający ponad 250 osób) mają czas do końca roku na wdrożenie przepisów związanych z implementacją dyrektywy chroniącej sygnalistów. Wejście w życie tych zmian otwiera nową erę z punktu widzenia działów HR, compliance, bezpieczeństwa -funkcjonowania pracodawców w ogóle. To te  działy zmierzą się z wdrożeniem przepisów do organizacji. Dobre wdrożenie niesie potencjał przeobrażenia kultury organizacyjnej i zbudowania wyjątkowo skutecznej ochrony przed nadużyciami wewnętrznymi. W czasie webinarium ekspertki przedstawią dyrektywę i podzielą się wieloletnim doświadczeniem z pozytywnego wykorzystaia potencjału wiedzy pracowników.

Dowiedz się już dziś co dyrektywa oznacza w praktyce i w jaki sposób jej wdrożenie pomaga przedsiębiorcom budować kulturę organizacyjną i skutecznie chronić się przed nadużyciami.


Weź udział w webinarium, którego celem jest przedstawienie głównych założeń dyrektywy
o ochronie sygnalistów.

 

PROGRAM

Podczas szkolenia dowiesz się m.in.:

  • Jakie zmiany wprowadza dyrektywa jeśli chodzi o pracodawców i pracowników?
  • Na czym polega skuteczny system sygnalizowania? Jak go stworzyć i jakie korzyści niesie dla firmy?
  • Jakich problemów najczęściej dotyczą zgłoszenia?
  • Jak chronić się przed ryzykiem, że wiedza o wewnętrznych nieprawidłowościach wypłynie poza organizację i narazi nas na szkody wizerunkowe?
  • Jak reagować na fałszywe zgłoszenia?

Webinarium skierowane jest w szczególności do:

  • Działów compliance
  • Działów HR
  • Członków Zarządów
  • Działów bezpieczeństwa wewnętrznego
  • Doradców etycznych, rzeczników etyki
  • Działów prawnych

Webinarium poprowadzą ekspertki i Członkinie Zarządu Linii Etyki Sp. z o.o. Anna Wojciechowska-Nowak oraz Zuzanna Dobrowolska.

Linia Etyki Sp. z o.o. powstała w 2010 roku w odpowiedzi na zapotrzebowanie przedsiębiorców borykających się z nieprawidłowościami wewnętrznymi oraz nadużyciami. Założycieli inspirowały przede wszystkim ówczesne praktyki stosowane głównie w krajach anglosaskich, gdzie do prewencji i zarządzania ryzykiem wykorzystuje się wiedzę pracowników (whistleblowing). Zespół Linii Etyki działa z misją, wierzy, że etyczny biznes to biznes stabilny. Dlatego jego celem jest wspieranie firm i instytucji publicznych w budowaniu kultury organizacyjnej, w której zespół i pracodawca grają do wspólnej bramki.

 

Szczegóły organizacyjne:

  • Potwierdzeniem udanej rejestracji jest otrzymanie maila potwierdzającego rejestrację; w wypadku braku takiego maila, prosimy o kontakt w sprawie potwierdzenia Państwa rejestracji.
  • Dzień przed wydarzeniem lub rano w dniu wydarzenia, otrzymają Państwo unikalny link do zalogowania się na stronie webinarium.
  • Aby uniknąć braku maili dotyczących wydarzenia, prosimy o zwrócenie uwagi na literówki w adresie e-mail wpisywanym w formularzu rejestracyjnym, sprawdzanie folderu SPAM, zostawienie bezpośredniego kontaktu telefonicznego w formularzu rejestracyjnym, sprawdzenie polityki działów IT w kwestii filtrów SPAM serwerów pocztowych i zaufanych nadawców poczty przychodzącej.
  • Webinarium odbywa się on-line za pomocą platformy ClickMeeting.
  • Wszystkie informacje o technicznych aspektach webinarium znajdą Państwo na stronie rejestracji.
  • W trakcie webinarium będzie możliwość zadawania pytań przez uczestników.

Uczestnicy otrzymają wszystkie materiały merytoryczne po webinarium.

 

PROWADZĄCY

Anna Wojciechowska-Nowak
Członkini Zarządu Linii Etyki Sp. z o.o., prawniczka po aplikacji adwokackiej, biegła przy Sądzie Okręgowym w Warszawie z zakresu zarządzania ryzykiem i whistleblowingu. Problematyką whistleblowingu zajmuje się od kilkunastu lat. Dzięki pracy najpierw w organizacjach pozarządowych, a następnie w biznesie, przygląda się zagadnieniu z dwóch perspektyw - pracownika oraz pracodawcy. W latach 2004-2015 związana z Fundacją im. Stefana Batorego, gdzie monitorowała postępowania sądowe w sprawach sygnalistów, prowadziła także poradnictwo prawne oraz rzecznictwo dotyczące uregulowania problematyki whistleblowingu w Polsce. Autorka pierwszych w Polsce założeń do ustawy o ochronie sygnalistów, analiz społecznych i prawnych, badań nad orzecznictwem sądowym w sprawach dot. whistleblowingu oraz badań opinii publicznej nad postawami Polaków wobec sygnalistów i sygnalizowania. Od 2016 roku związana z Linią Etyki. Wdraża whistleblowing w biznesie oraz instytucjach publicznych. Przygotowuje procedury sygnalizowania, doradza jak budować zaufanie zespołu do systemu, prowadzi szkolenia. Nauczycielka akademicka na Akademii im. Leona. Koźmińskiego oraz w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk.

Zuzanna Dobrowolska
Partner, Członkini Zarządu Linii Etyki Sp. z o.o., biegła przy Sądzie Okręgowym w Warszawie z zakresu zarządzania ryzykiem i whistleblowingu. Współautorka kolejnych wersji aplikacji Linii Etyki pozwalających sygnalizować wątpliwości etyczne w sposób bezpieczny dla pracownika. Współtworzy programy edukacyjne oraz wewnętrzne kampanie propagujące sygnalizowanie w organizacjach. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, zarówno w branżach produkcyjnych jak i usługowych. Wdrażała system sygnalizowania w kilkudziesięciu firmach i instytucjach publicznych w Polsce i za granicą. Propagatorka kodeksów etyki budowanych procesowo, tj. z udziałem pracowników organizacji. Kierowała pracami nad kodeksami etyki największych pracodawców w Polsce. Współtwórczyni procedur sygnalizowania potencjalnych nieprawidłowości. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się, prowadząc liczne warsztaty oraz występując na konferencjach z zakresu etyki.


W razie dodatkowych pytań, prosimy o kontakt:
Grażyna Mazurek
Konfederacja Lewiatan
e-mail:gmazurek@konfederacjalewiatan.pl
tel. +48 22 55 99 940

Tagi