e-Akademia Lewiatana w cyklu: Kierunek → Innowacje Niezbędnik innowatora MŚP
Termin | 1 lipca 2021, godz. 10:00-11:00 |
Rejestracja | http://ikongr.es/c/ogvHftEr |
W aktualnych czasach innowacje nie są już tylko wyborem - stały się koniecznością. Firmy, które nie dostosowują swojego modelu biznesowego i nie prowadzą działalności badawczo-rozwojowej tracą pozycję na rynku. W Polsce wciąż dużym wyzwaniem pozostaje znalezienie finansowania na projekty innowacyjne, szczególnie, że zwrot z takiej inwestycji jest obarczony ryzykiem. Dużym firmom dużo łatwiej zaplanować budżety na innowacje, a co z sektorem MŚP?
Wiele mniejszych firm nadal zmaga z zachowaniem płynności finansowej. To niestety często przekłada się na zmniejszenie lub czasowe zamrożenie budżetów na projekty badawczo-rozwojowe. W krótkim okresie takie działania pozwalają obniżyć koszty i przetrwać, ale w dłuższej perspektywie odbijają się niekorzystnie na konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Jakie modele biznesowe sprawdzają się najlepiej w przypadku MŚP? Jakie narzędzia mogą pomóc w codziennej działalności? Jak efektywnie korzystać ze wszystkich źródeł finansowania innowacji?
Punktem wyjścia do dyskusji będą przykłady biznesowe sprawdzone w praktyce. Zapraszamy do aktywnego udziału.
PROGRAM
Zakres tematyczny webinarium:
- Modele biznesowe w MŚP
- Propagowanie kultury innowacyjności w firmie
- Wyzwania MŚP w wprowadzaniu innowacji
- Narzędzia dla innowatorów
- Źródła finansowania działań badawczo-rozwojowych
- Ulga B+R i inne ulgi proinnowacyjne
- Biznesowe case study
Celem szkolenia jest propagowanie kultury innowacyjności i narzędzi innowacyjności wśród właścicieli MŚP, dzięki przekazaniu wiedzy o modelach biznesowych i źródłach finansowania innowacji.
Webinar jest dedykowane właścicielom, kadrze zarządzającej MŚP.
W czasie spotkania odpowiemy na następujące pytania:
- Jak skutecznie dostosować swój model biznesowy?
- Jak wdrażać w firmie innowacyjne podejście?
- Jak wyzwania wiążą się z prowadzeniem działań badawczo-rozwojowych?
- Jakie są źródła finansowania działań innowacyjnych?
- Jak skutecznie korzystać z różnych źródeł finansowania?
Ayming to międzynarodowa grupa doradcza działająca w 15 krajach na świecie. Od 2004 r. Ayming Polska wspiera przedsiębiorstwa w uzyskiwaniu oszczędności i zwiększaniu wyników finansowych, oferując kompleksowe doradztwo operacyjne w zakresie: podatków i opłat, ubezpieczeń społecznych i środowiska pracy oraz dotacji i ulgi B+R. Ayming Polska przewodniczy Zespołowi ds. Ulg Innowacyjnych w Radzie Podatkowej Konfederacji Lewiatan. W pierwszym roku obowiązywania ulgi B+R 80 proc. wydanych interpretacji indywidualnych w jej zakresie powstało na wniosek Ayming Polska. W ciągu roku Grupa realizuje globalnie ponad 15 000 projektów z zakresu pozyskiwania dotacji unijnych i ulgi na działalność B+R.
Szczegóły organizacyjne
• Potwierdzeniem udanej rejestracji jest otrzymanie maila potwierdzającego rejestrację; w wypadku braku takiego maila, prosimy o kontakt w sprawie potwierdzenia Państwa rejestracji.
• Dzień przed wydarzeniem lub rano w dniu wydarzenia, otrzymają Państwo unikalny link do zalogowania się na stronie webinarium.
• Aby uniknąć braku maili dotyczących wydarzenia, prosimy o zwrócenie uwagi na literówki w adresie e-mail wpisywanym w formularzu rejestracyjnym, sprawdzanie folderu SPAM, zostawienie bezpośredniego kontaktu telefonicznego w formularzu rejestracyjnym, sprawdzenie polityki działów IT w kwestii filtrów SPAM serwerów pocztowych i zaufanych nadawców poczty przychodzącej.
• Webinarium odbywa się on-line za pomocą platformy ClickMeeting.
• Wszystkie informacje o technicznych aspektach webinarium znajdą Państwo na stronie rejestracji.
• W trakcie webinarium będzie możliwość zadawania pytań przez uczestników.
• Uczestnicy otrzymają wszystkie materiały merytoryczne po webinarium.
PROWADZĄCY
Jarosław Antychowicz - Prezes Zarządu Infinity Group
Stoi na czele firmy, z szeroko rozumianego obszaru DIGITAL, będącej jedną z najlepszych w Polsce firm świadczących usługi w obszarze Digital Transformation dla klientów z całego świata. Zaangażowany społecznie w wiele lokalnych inicjatyw, nieustająco wspiera rozwój młodych ludzi w różnych obszarach. Powołany do pełnienia funkcji m.in. Wiceprezesa Wschodniego Sądu Arbitrażowego, Członka Rady Izby Przemysłowo Handlowej. Inicjator reaktywacji Klastra Technologiczne INFOTECH. Jeden z głównych kreatorów zmian postrzegania Podlasia na tle Polski i Europy.
Magdalena Burzyńska - Dyrektor Zarządzająca Ayming Polska
Zarządza polskim oddziałem Ayming - międzynarodowej grupy doradczej wspierającej przedsiębiorstwa w optymalnym prowadzeniu działalności operacyjnej i zwiększaniu wyników finansowych. Z Ayming (dawniej Alma Consulting Group) związana od ponad 15 lat - najpierw jako Konsultant we Francji, a później Dyrektor Konsultingu w Polsce. Od 2011 nadaje strategiczny kierunek Ayming Polska. Zapewnia klientom profesjonalne wsparcie w pozyskiwaniu finansowania innowacji (ulga na badania i rozwój, IP Box, dotacje). Absolwentka Prawa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Zarządzania na Université Paris Dauphine, a także General Management Program w Harvard Business School w Bostonie.
Agnieszka Węglarz - Ekspert od strategii i biznesu
Przez lata pracowała jako menedżer w firmach MŚP i korporacjach. Była między innymi Dyrektorem Departamentu Strategii Marketingowej w Polkomtelu, Dyrektorem Marketingu w Sygnity, ma doświadczenie zarówno w branżach związanych z rynkiem masowym, jak i z rynkiem Business-to-Business. Od ponad 10 lat jest związana zawodowo z nowymi technologiami, pracując najpierw u operatora sieci komórkowej, następnie w polskiej firmie IT, aż wreszcie prowadząc projekty konsultingowe dla firm z sektora tele-informatycznego. Od 2014 roku prowadzi własną firmę świadczącą usługi doradcze dla właścicieli i zarządów firm MŚP, zarówno z sektora B2B jak i B2C. Od 2019 współpracuje również z Google for Startups jako mentor w międzynarodowych programach wspierających rozwój modeli biznesowych startupów.
Izabela Diana Jaszczołt - Dyrektor ds. Kluczowych Klientów w Ayming Polska
Pomaga przedsiębiorstwom w wyborze rozwiązań wspierających rozwój biznesu i uzyskiwanie lepszych wyników finansowych. Specjalizuje się w obszarze podatków, finansowania innowacji i kosztów pracy. Buduje trwałe relacje z Klientami i wspiera ich na każdym etapie współpracy. Łączy wiedzę merytoryczną z zakresu doradztwa operacyjnego ze znajomością wyzwań, przed którymi stają Klienci z różnych branż. Współpracuje z firmami należącymi do TOP 500 największych przedsiębiorstw w Polsce - zarówno polskimi, jak i zagranicznymi.
W razie dodatkowych pytań, prosimy o kontakt:
Grażyna Mazurek
Konfederacja Lewiatan
e-mail:gmazurek@konfederacjalewiatan.pl
tel. +48 22 55 99 940