.
Zamknij X

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES:

Ten serwis stosuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

  • A
  • A
  • A

Akademia Lewiatana: Efektywne strategie cenowe

2015-03-18

Firma FernPartners wspólnie z Konfederacją Lewiatan
zapraszają w ramach Akademii Lewiatana na szkolenie:

Efektywne strategie cenowe

18 marca 2015 r.
Warszawa, ul. Zbyszka Cybulskiego 3

 

Mamy przyjemność, zaprosić Państwa na warsztaty nt. efektywnych strategii cenowych. W trakcie których, poruszymy najważniejsze kwestie dotyczące polityki cenowej w różnych branżach i na różnych etapach łańcucha wartości. Podczas warsztatu, konsultanci FernPartners podzielą się z uczestnikami wiedzą i praktycznymi rozwiązaniami, które powinny zainspirować w przygotowaniu własnych  strategii cenowych. Podczas spotkania spróbujemy odpowiedzieć na następujące pytania i zagadnienia:

  • Jak kompleksowo zarządzać ceną i czynnikami wpływającymi na jej poziom? Którą strategię cenową wybrać na zmieniającym się rynku?
  • Czy polityka rabatowa musi być najczęstszym obszarem utraty zysków? Jakie systemy motywacyjne są siłą napędową wszystkich działań cenowych? Jak wprowadzać podwyżki cen, minimalizując straty związane z ich efektami?
  • Jak zarabiać na obsłudze posprzedażowej

Z punktu widzenia stosowania efektywnej strategii cenowej istotnym problemem jest także zrozumienie zagadnienia dynamiki cen w branży. Jak sprawić, żeby wszystkie ogniwa łańcucha przynosiły pożądany efekt oraz w jaki sposób możemy nimi sterować?  Warsztaty dodatkowo pozwolą na nowe spojrzenie przy wprowadzaniu skutecznych strategii cenowych w Państwa firmach.

Powyższe tematy oraz szereg innych pokrewnych z zakresu polityki cenowej omawiane będą w formie warsztatu interaktywnego popartego ciekawymi przykładami - case studies. Liczymy na zaangażowanie wszystkich uczestników!

Akademia Lewiatana jest kierowana do wszystkich firm zrzeszonych w Konfederacji Lewiatan, które na bieżąco opłacają składkę członkowską.

Zgłoszenia przyjmujemy do 16 marca 2015 r.
Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Serdecznie zapraszamy

 

PROGRAM

9.30 - 10.00 Rejestracja, kawa powitalna


10.00 - 11.00 Powitanie uczestników, wprowadzenie do tematyki zarządzania cenami

  • Ćwiczenia pokazujące istotność ceny
  • Budowa wspólnej terminologii


11.00 - 12.15 Pozycjonowanie cen

  • Analiza oferty wartości w kontekście konkurencyjnym
  • Określenie pozycjonowania cenowego
  • Budowa wkładu do argumentacji cenowej


12.15 - 12.30 Przerwa kawowa


12.30 - 13.30 Sposoby ustalania cen

  • Omówienie sposobów ustalania cen
  • Wstęp do wrażliwości cenowej
  • Symulacje wrażliwości cenowej na poziomie produktu
  • Określenie czynników warunkujących wrażliwość cenową
  • Różnicowanie marży na poziomie produktu
  • Określanie zasad ustalania cen usług dodatkowych i pakietów/mixu produktów
  • Zasady budowy cenników i cen cennikowych


13.30 - 14.15 Lunch


14.15 - 14.45 Komunikacja cenowa

  • Zasady komunikacji cenowej
  • Podstawowe zasady argumentacji wartości
  • Ćwiczenia z argumentacji konkurencyjnej


14.45 - 15.15 Polityka handlowa

  • Zasady budowy warunków handlowych
  • Różnicowanie marży na poziomie klienta i zamówienia
  • Taktyki wprowadzania i negocjowania warunków handlowych
  • Jak promować sprzedaż bez uszczerbku dla cen, marż i zysków


15.15 - 16.00 Skuteczne forsowanie ceny

  • Zasady i symulacja
  • Podejście w kontaktach z obecnymi i nowymi klientami
  • Jak reagować na żądania dotyczące obniżek cen, pokonywanie zastrzeżeń


16.00 - 16.45 Networking przy kawie

 

PROWADZĄCY

 

Maciej Kroenke
Specjalizuje się w zarządzaniu cenami i sprzedażą na rynkach B2B.  Doradzał wiodącym polskim przedsiębiorstwom (Neuca, Apator, VOX, Komfort, Bakalland, InPost) jak i firmom zagranicznym (RWE, Henkel, Antalis, Wavin).Posiada szerokie doświadczenie operacyjne na stanowisku Head of Pricing w międzynarodowej grupie usług B2B gdzie odpowiadał za budowę i realizację polityki cenowej na 5 rynkach Europy centralnej i zachodniej. Jest autorem licznych publikacji w zakresie zarządzania cenami i strategii sprzedaży.
 

 

Dr Maciej Kraus
Posiada szerokie doświadczenie w obszarze zarządzania cenami na rynkach B2B i B2C w Polsce i nie tylko (USA, Rosja, Chiny, Niemcy, Francja). Doradzał zarówno globalnym koncernom (Ruch, Siemens, Syngenta, Audi, Daimler,  Johnson& Johnson, Mondi) jak i MSE. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu grupą produktów w Nestle. Jest autorem licznych publikacji na temat strategii sprzedaży i zarządzania cenami. Wykładowca na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
 


Partner:


 

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt:

Anna Kalicka-Motawa
Departament Rozwoju Organizacji Konfederacji Lewiatan
e-mail: akalicka@konfederacjalewiatan.info

Dr. Maciej Kraus
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Incentive Solutions Polska Sp. z o.o.
e-mail: kraus@fernpartners.com