Badanie Lewiatana. Czym dla firm jest dialog społeczny?

46% przedsiębiorcom dialog społeczny kojarzy się przede wszystkim ze współpracą między pracodawcami, związkami zawodowymi i administracją - wynika z badania Konfederacji Lewiatan.



Co trzeci badany (33%) pojęcie dialogu społecznego rozumie jako wymianę informacji w społeczeństwie, a co szósty (17%) - jako działania informacyjne administracji wobec obywateli.

- Dialog społeczny to komunikowanie się ze społeczeństwem, z tymi, których problemy są rozwiązywane. Przedsiębiorcy zdają sobie z tego sprawę i doceniają rolę dialogu w gospodarce - mówi prof. Jacek Męcina, doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.


Zdaniem przedsiębiorców głównymi zadaniami organizacji pracodawców są:

  • wpływanie na kształt prawa (36%),
  • ułatwianie kontaktów biznesowych (35%),
  • reprezentacja firmy w sporach z administracją (29%),
  • integrowanie środowiska pracodawców (27%).

 

Organizacja pracodawców, aby przyciągać przedsiębiorców, powinna przede wszystkim charakteryzować się czterema cechami: profesjonalizmem (42%), eksperckością (41%), skutecznością (38%) oraz apolitycznością (36%).

Badanie zostało przeprowadzone pod koniec marca br. na reprezentatywnej próbie 300 przedsiębiorców, wywiady CATI.

Konfederacja Lewiatan