Każda firmy może podwoić swój zysk - ale musi odpowiadać na zmiany zachodzące w społeczeństwie

„Podwojenie zysków w dwa lata jest w zasięgu każdej spółki, w każdej branży" - twierdzi Garry Jacobs. Ten amerykański konsultant z zakresu zarządzania, pisarz, naukowiec i założyciel Mira International zaprezentował wyniki swoich 30-letnich badań uczestnikom VI edycji Europejskiego Forum Nowych Idei.

Podczas wykładu Garry Jacobs podzielił się z uczestnikami EFNI swoim wieloletnim doświadczeniem w badaniach i doradztwie na rzecz małych i średnich firm, międzynarodowych korporacji, stowarzyszeń przedsiębiorców i organizacji publicznych w USA, Europie i Azji. Prezentację uzupełniła dyskusja, w której wzięli udział Ireneusz Martyniuk, wiceprezes zarządu Polpharma SA oraz Przemysław Powalacz, prezes zarządu Geberit Sp. z o.o.

Garry Jacobs twierdzi, że każda firma, bez względu na swój rozmiar, branżę, którą reprezentuje, czy lokalizację, w której działa może osiągnąć szybki, trwały i rentowny wzrost poprzez wykorzystanie 5 nieograniczonych źródeł energii - rynku, technologii, ludzi, kapitału i organizacji. Pierwszy krok? Ustalenie jasnego celu i mocne zaangażowanie, aby go osiągnąć. Jak? Kluczem jest odpowiednia energia tkwiąca w organizacji, która bierze swój początek na samej „górze". Bo to zadaniem zarządu  jest zarażanie tą energią zespołu, prawidłowa komunikacja  i uosabianie tego, jak firma powinna działać. Do tego należy dodać konieczność zdefiniowania wartości organizacji oraz ich wdrożenie do każdej aktywności przedsiębiorstwa oraz poprzez edukowanie zespołu. W końcu - firmy muszą iść z duchem czasu i na bieżąco korzystać z okazji, których źródłem mogą być zarówno zmiany natury technologicznej, jak i prawnej, ekonomicznej czy politycznej. Ireneusz Martyniuk poszedł nawet o krok dalej i zwrócił na strategiczną rolę ogólnopojętego kryzysu w rozwoju firmy. Jego zdaniem kryzys pozwala rosnąć bardziej świadomie, oczywiście jeśli potrafimy go prawidłowo wykorzystać. Należy też pamiętać, że kluczowym źródłem innowacji w obszarze generowania kapitału dla wzrostu jest społeczeństwo - jego ewolucja, zmieniające się potrzeby i wartości. Niestety w większości przedsiębiorstw osiągnięcie wysokiej rentowności jest krótkotrwałe. Zdaniem Przemysława Powalacza, gwałtowny wzrost jest niebezpieczny i firmy powinny stawiać raczej na zrównoważony rozwój. W każdym przypadku kluczem do sukcesu są oczywiście ludzie. Bo to kapitał ludzki zdaniem zarówno Garry'ego Jacobsa, jak i jego gości powinien być podstawowym priorytetem każdej firmy. Dlatego kluczowe są inwestycje w podnoszenie kompetencji oraz odpowiednie motywowanie zespołu do pracy.

Partnerem spotkania była Polpharma.

Fotogaleria

***

Europejskie Forum Nowych Idei to międzynarodowy kongres środowisk biznesowych z udziałem wybitnych przedstawicieli świata polityki, kultury, nauki i mediów. Organizowane jest od 2011 r. przez Konfederację Lewiatan we współpracy z BusinessEurope, Miastem Sopot oraz polskimi i międzynarodowymi firmami i instytucjami. Celem Forum jest wypracowywanie pomysłów na silną Europę i konkurencyjną gospodarkę, otwartą na trendy cywilizacyjne i technologiczne. Tegoroczna edycja EFNI odbywa się w dniach 28-30 września w Sopocie, a jej hasło przewodnie to „Przyszłość pracy. Realia, marzenia i mrzonki”.

Więcej informacji: www.efni.pl   

 

Patronat honorowy                            Parlament Europejski

Partnerzy instytucjonalni                 Grupa Pracodawców EKES, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, Rada Dialogu Społecznego

Strategiczni partnerzy medialni     „Dziennik Gazeta Prawna”, Grupa Onet.pl

Partner Gali otwarcia                        Bank Pekao S.A.

Partner Gali zamknięcia                   MetLife

Partnerzy główni                                BMW Group, Citi Handlowy, „Do Rzeczy”, Fiat Chrysler Automobiles, „Forbes”, France 24, Intel, „Newsweek”, Orange Polska, „Parkiet”, POLITICO, Polskie Forum HR, Radio ZET, Związek Pracodawców Technologii Cyfrowych Lewiatan

Partnerzy wspierający                      AMS, „Bloomberg Businessweek Polska”, „Gazeta Wyborcza”, Havas Media Group, IKEA, „Liberté!”, LINKLEADERS, „My Company Polska”, Polska Agencja Prasowa, „Puls Biznesu”, Quatro Por Quatro, Rada Firm Rodzinnych Konfederacji Lewiatan, Radio TOK FM, „Warsaw Business Journal Observer”, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych

Partnerzy merytoryczni                    Centrum Stosunków Międzynarodowych, European Council on Foreign Relations, Polityka Insight, Ośrodek THINKTANK, Global Compact Poland, Światowa Akademia Sztuki i Nauki

Producent wykonawczy                    Agencja IDFX

 

Dodatkowe informacje:
Zbigniew Maciąg
zmaciag@konfederacjalewiatan.pl
tel.: +48 604 589 080